30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 50)
  • Q:

Bijdrager
    Turbanus

Twee rechterhanden? Laat je knutsels zien!!!

Ik ben erg benieuwd naar jullie zelfgebouwde c.q. gemodficeerde knutsels. Maccers zijn erg kreatief en inventief. Of het nu een treinbaan of model of een wip is. Laat eens zien hoe knap je bent!

Bijdrager
    Mac-ofiel

Ik boetseer iedere dag wat op het toilet, geldt dat ook? :P :wink:

Bijdrager
    Turbanus
    ”Mac-ofiel”

Ik boetseer iedere dag wat op het toilet, geldt dat ook? :P :wink:

Als jij daar je 2 rechterhanden voor gebruikt……..:o

Bijdrager
    trabant

Het resultaat van mijn en andermans noeste arbeid is te bewonderen in het verbouwingsdraadje.

En Turb: waar staat de uitleg van al die blauwe machines die je in het fotoalbum Overige (niet Mac) hebt geplaatst?

Bijdrager
    Turbanus

Maar dit lijntje gaat over kleine knutsels Trabi… niet over mega-projekten…….:wink:

Bijdrager
    Sentitel

Modeltreinbaan is ook niet echt klein hoor.;) Zal snel wel eens wat foto’s plaatsen.

Bijdrager
    domien

Nou ik moest poosje geleden het steuntje maken van het doortrek touwtje van de wc.
    Ik wou echt geen nieuwe bak ophangen, soms kom je met de beste boormachine de muur niet in of je kan met een hamer een spijker in een betonnen muur slaan, je staat steeds voor verasingen hier.

Hij doet het tussen haakjes, hij moet eigenlijk nog wat omhoog, maar dat kan ik nu niet maken dan moet ik een langere bout hebben, en een schuin afgeslepen ring, dan gaat hij schuiner staan en trekt hij gewoon door.

Bijdrager
    Turbanus

Is die toilet nog van vĆ³Ć³r de Tweede Wereldoorlog?:?

Bijdrager
    domien
    ”Turbanus”

Is die toilet nog van vĆ³Ć³r de Tweede Wereldoorlog?:?

Nou ik kreeg poosje geleden een brief dat onze flat opgeknapt zou worden, en daar stond in dat flats in deze stad van 1960 tot 1989 opgeknapt zouden worden, zo heb ik wel meer moeten opknappen in dit huis, voor tijdelijk.

Voor 60 euro per maand moet je niet klagen. :wink:

ik zal zo nog wat pics posten van mooie dingen, in onze flat, hoe die eruit ziet. in Nederland heb je zoiets niet volgens mij.

Bijdrager
    Hanhart

Euhm, wat een geniaal toilet.:D + De kans dat je tetanus krijgt als je zit te schijten op dat ding is volgens mij nogal reƫel.:P

Bijdrager
    domien
    ”Hanhart”

Euhm, wat een geniaal toilet.:D + De kans dat je tetanus krijgt als je zit te schijten op dat ding is volgens mij nogal reƫel.:P

valt wel mee hoor dat ding hangt twee meter boven, en ik maak de wc wel schoon hoor, ik ben eerder een keer bang dat als ik zit te schijten dat ding naar beneden komt vallen.

Bijdrager
    Turbanus

Hij heeft zeker ook nog een houten bril……:lol:

Bijdrager
    Hanhart
    ”domien”

ik ben eerder een keer bang dat als ik zit te schijten dat ding naar beneden komt vallen.

:P Weet het te vertellen als het eens echt zo is.:P Kan niet echt smakelijk zijn.:D

Bijdrager
    domien
    ”Turbanus”

Hij heeft zeker ook nog een houten bril……:lol:

Nee een echte sterke plastic bril, zo eentje die bijna iedereen heeft. :evil:

Bijdrager
    domien

Nou hier komen nog wat andere dingen die ik heb moeten opknappen omdat ik er geen zin in heb om er weet ik veel hoeveel werk in ga steken, en geld moet uitgeven, alleen de wasbak moet ik een nieuwe voor kopen, de rest is te overzien en kachel op een of andere manier mooier maken als ik deze zomer weg ga hier.

Voor de mensen die niet weten hoe je een goeie muur moet maken, zo dus piepschuim en 2 millimeter cement er over heen, bij de douce

Wastafel zat verstopt, haal ik dat filter open wat er onder zit, krijg ik het nooit meer terug, omdat het met paardenhaar en weet ik veel wat aan mekaar gemaakt zat. dan maar plakband tot er geen druppel meer uit komt.

De oude verwarming uit 1843 was lek gegaan en kregen we ook niet meer dicht met speciale lijm, maar toen kregen we van iemand anders een kachel, een goede profesionele bosch boormachine geleend, maar de muur kwam je niet in hoor, dus heb ik die kachel maar op blokjes gezet.
    Vroeger toen het hier nog comunistich was keken ze niet of er tien zakken in een kuub cement ging, alles was toch van de staat, als ze er maar niet te weinig in gedaan hebben.:o

De orginele kachel was wat langer, en had geen gasbrandertje, en ijzerzaag, enz, dus heb ik er maar een slang tussen gedaan.

Nou dit was de oude kachel, dat grijze spul op de kachel was om hem dicht te maken, alleen werkte niet, die kachel til je ook niet op in je eentje.

Ons gas fornhuisje, er kwam bijna geen gas uit, ik ga over een poosje het ding verbouwen, zodat er meer gas uit komt.
    Toen kwam er amper wat uit, en heb ik de lucht toevoer maar wat gesloten, met plakband.

Dit keukentje heb ik samen gebouwd met me vader, het kastje stond er al, alleen het lange kastje hebben we er bij gedaan en het aanrecht, (gekocht voor 1,50).

Hier brak in een keer een stuk steen uit de wastafel, plakband help hier ook hell goed, hier komt een nieuwe wastafel hoor.:wink:

Oja ik woon in Roemenie hou dat in je achterhoofd, hier kan nog een hoop. want zonder ijzerdraad en plakband was Roemenie al lang faliet gegaan. :P

Bijdrager
    trabant

Begin jaren ’90 heb ik in Oost-Duitsland in een oud pand gewoond. Zelfs voor Oost-Europese verhoudingen was dat een krot. Maar het grote voordeel was het ‘Innenklo’: d.w.z. dat je niet via het trappenhuis naar de plee moest, die je soms ook nog eens met de buren deelde.

Douchen daarentegen deden we staande in een teiltje. Wat pannetjes op het fornuis en dan mengen in een gieter en dan voorzichtig staande op een stoel over de ander gieten. Ik had een goede band met mijn hospita, dat wel.

Zo’n stortbak als Domien in RoemeniĆ« heeft is dus niet vreemd voor mij. En ik kan je verzekeren dat leven onder die omstandigheden heel relativerend werkt. Dat je huidige internetverbinding bestaat en werkt is belangrijker dan wat er op de volgende Keynote gepresenteerd gaat worden.

Anoniem
    ”domien”

Oja ik woon in Roemenie hou dat in je achterhoofd.

Snel in m’n agenda noteren… “ga nooit naar RoemeniĆ«!”. :kleenex:

Bijdrager
    Turbanus

Ik denk dat het voor Roemeense begrippen idd nog best luxe kan zijn……

Bijdrager
    domien
    ”Zakske”
    ”domien”

Oja ik woon in Roemenie hou dat in je achterhoofd.

Snel in m’n agenda noteren… “ga nooit naar RoemeniĆ«!”. :kleenex:

als je naar de stad gaat is het allemaal best luxe hoor in hotels, en de meeste mensen, knappen hun appartement ook helemaal op, alleen ik niet omdat ik het huur.

Bijdrager
    domien

Hier is zoiets heel normaal, niks geks aan, beter dan een houten hok, koud hoor in de winter.

Zoals internet heb je hier best goed, waar ik woon dan ik heb een hele dikke internet verbinding van 512kbps en 5 gig limiet dan gaat hij naar 128kbps. voor 10 euro per maand, ben nu al twee dagen thuis en heb er 1.6 gig op staan.

Mijn vader heeft ook internet, maar die mag blij zijn als hij internet heeft, en als hij ze mail kan versturen, het is allemaal draadloos in het dorp, het gaat draadloos allemaal naar de grote stad 35 km verderop.
    Mijn ouders hebben een richt antenne staan die 20 km ver kan en maar 4% afwijkt.

Bijdrager
    Tjeerd

Toch best mooi hoor, zo’n leventje in RoemeniĆ«. Lijkt me leuk om daar van een flatje b.v. een super appartement te maken:)

Bijdrager
    Proof of Youth

Wat gebeurt daar in Roemeniƫ?

Ik ben afgelopen weken in Oostenrijk op wintersport geweest en het word echt overspoeld door Roemenen, Russen, Polen enz.

Bijdrager
    domien
    ”tjeerd”

Toch best mooi hoor, zo’n leventje in RoemeniĆ«. Lijkt me leuk om daar van een flatje b.v. een super appartement te maken Smile

Je kan er best leuke appartementen van maken hoor, een Nederlandse kennis die huurt bijna hetzelfde appartement qwa inrichting, die betaald 80 euro, maar is helemaal opgeknapt, super mooi.
    Alleen de smaak bij Roemenen is anders, ze houden heel erg van fele kleuren, zoals groen in een woonkamer ofzo.:x

”Kabouter”

Wat gebeurt daar in Roemeniƫ?

Ik ben afgelopen weken in Oostenrijk op winterspot geweest en het word echt overspoeld door Roemenen, Russen, Polen enz.

Ze zijn bij de E.U gekomen, leuk voor de rijken en bedrijven maar slecht voor de armen.

Bijdrager
    trabant

Tja kabouter, Ć©Ć©n Europa, weet je nog. Het oude idee van Napoleon en Hitler moet zo nodig koste wat kost nieuw leven worden ingeblazen. Grenzen moeten tegen elke prijs open en de Oost-Europese mafia stuurt meteen hordes zwervers die niets anders dan hun stank* te verliezen hebben deze kant op om voor hen te bedelen.
    Ik kan je alvast adviseren alle fatsoen jegens hen te laten varen en ze recht in het gezicht te trappen als ze niet willen luisteren nadat je ze kenbaar gemaakt hebt niet van ze gediend te zijn. Onder elkaar zijn ze namelijk niet veel vriendelijker: ik heb het in Berlijn meegemaakt, vlak na de val van de muur. Twee jongetjes met harmonica’s krabden elkaar in de S-bahn de ogen uit om een muntje dat een passagier aan de kleinste gaf.

En als je de tijd hebt moet je van de zomer zo’n zielig oud bedelend vrouwtje dat voor een warenhuis staat eens een middag vanaf een terrasje in de gaten houden. Vroeg of laat komt er een opvallend goed gecoiffeerde jonge gast met leren jack en behangen met gouden kettingen bij haar voorbij om de opbrengst op te halen.

WIe nu snel geld wil verdienen gaat in Roemeniƫ en Bulgarije in het onroerend goed cowboyen of ondernemen in de beveiligingsindustrie.
    Enfin, we hadden het hier eigenlijk er klein knutselwerk.

*Alleen hun stank verliezen is niet helemaal waar. Met een beetje geluk nemen ze ook hun multiresistente TBC mee.

Bijdrager
    Turbanus

:? Voorlopig wordt daar ook behoorlijk “geknutseld” met EU-geld……:wink:

Bijdrager
    Turbanus

Sommige dames kunnen ook heel goed knutselen, maar dat gaat natuurlijk over als er aan die dames geknutseld wordt…..:lol:

Bijdrager
    domien
    ”Turbanus”

:? Voorlopig wordt daar ook behoorlijk “geknutseld” met EU-geld……:wink:

9 miljoen per dag, en dan nog de overige subsidies.

Bijdrager
    Apfel
    ”domien”

Ze zijn bij de E.U gekomen, leuk voor de rijken en bedrijven maar slecht voor de armen.

Dat zal op langere termijn best wel eens mee kunnen vallen kijk maar naar Portugal en Ierland.

En om op topic te blijven, heb laatst met de Handystitch de zoom van de vitrage gerepareerd het loodkoord hing er uit na het gewassen te hebben.:)

Bijdrager
    Roberta

Geen creatieve mensen in huis :? ?

Bijdrager
    Turbanus

Ja???:?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 50)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.