8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Breuf

Twee netwerken tegelijkertijd niet mogelijk

Ik heb op mijn iMac draadloos internet via mijn Airport Extreme. Als ik een netwerkkabel in de iMac doe om verbinding te maken met mijn Mac Mini heb ik op de iMac geen internet meer.

Kan ik met de iMac tegelijkertijd gebruik maken van zowel een draadloos als een bedraad netwerk?
    Zo nee, is daar wat aan te doen?
    Zo ja, hoe kan het dan komen dat ik geen internet meer heb zodra ik de Mac Mini dmv een netwerkkabel verbind met de iMac?

alvast bedankt

Bijdrager
    iJoost

Verbind de Airport met een kabeltje met het bedraadde netwerk en zet ‘m in bridge mode.

(Werd gisteren trouwens ook al gevraagd.)

Geblokkeerd
    Breuf
    ”iJoost”

Verbind de Airport met een kabeltje met het bedraadde netwerk en zet ‘m in bridge mode.

(Werd gisteren trouwens ook al gevraagd.)

Bedankt maar dit is een oplossing voor mijn “probleem”, geen antwoord op mijn vragen. Bovendien is het natuurlijk praktisch niet altijd mogelijk om de Airport in het bedraadde netwerk te hangen.

Maar als ik het andere draadje lees, is het dus zo dat het niet mogelijk is om een bedraad en een niet bedraad netwerk tegelijkertijd te gebruiken.

Bijdrager
    dspiers

Nee, het is het eene netwerk of het andere.

Overschakelen gaat wel, snel en makelijk. Maar je kan je IP data maar van een netwerk krijgen op het zelfde moment.

Bijdrager
    iJoost

Als je je netwerk netjes inricht kan je Mac best op meerdere netwerken tegelijk actief zijn. Maar als je dat wilt zul je je even moeten verdiepen in zaken als IP-routering en dergelijke. Koop een goed boek is dan waarschijnlijk het beste advies.

Bijdrager
    Oppie

Je kunt prima internetten via AirPort en tegelijkertijd bestanden uitwissen met een Mac via ethernet, zonder iets speciaals aan de netwerk instellingen te doen.
    Dat is althans mijn ervaring.

Geblokkeerd
    Breuf

Dat zou mooi zijn.
    Hoe zouden de instellingen voor Airport en Ethernet er volgens jou dan uit moeten zien?

Bijdrager
    Oppie

Hoef je niks aan te doen; gewoon de standaard instellingen gebruiken.
    Dus waarom het bij jou niet gaat? Misschien al te veel liggen rommelen in de Netwerk-voorkeuren?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.