7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Churchil

Twee netwerken (1 met AE en een met een TC) op een modem

Ik heb mijn net gekochte Time Capsule:oops: in bridge modus aan mijn T-com modem hangen. Ook heb ik nog twee Aiport Expres aan mijn netwerk hangen om muziek te streamen naar mijn huis- en slaapkamer. Ik werd vandaag getriggerd door het nieuws van de dual band in de nieuwe TC. Aangezien ik ook mijn iPhone in mijn netwerk thuis heb hangen verlies ik dus mij N-verbinding. Ik heb in mijn kast ook nog mijn Airport Extreme staan. Kan ik nu op de een of andere manier deze gebruiken om een tweede network (exclsuief voor mijn iPhone) in te richten, zodat ik op mijn oorspronkelijke netwerk mijn N-verbinding behoud? Ik heb al wat lopen exeperimenteren, helaas zonder resultaat.

Hartelijk dank voor jullie input!

Bijdrager
    Dbakker
    Bijdrager
    Churchil

Hi Douwe-Jan,

Perfect! Helemaal wat ik bedoel.

Bedankt,

Andre

Bijdrager
    mekker

hé had precies de zelfde vraag zelfs een schemaatje gemaakt

zometeen maar ‘es een kabeltje kopen

heeft iemand dit trouwens werkend; lastig op te zetten?

Bijdrager
    epicenter

Ik heb zojuist een draadloos netwerk gemaakt met daarin een Time Capsule met dual band support, een Airport Express, en diverse notebooks met n en g snelheden. Zodanig dat de notebooks met n snelheid communiceren terwijl de overige notebooks met g verbonden zijn.
    Het heeft mezelf en iemand anders zowat 3 dagen gekost en ons halverwege krankzinnigheid gedreven, omdat we de wds opties nergens konden vinden.
    De oplossing is om de alt toets te gebruiken als je in Airport Utility een radio button gebruikt! Dan zie je de werkelijk relevante opties….

Bijdrager
    Dbakker
    ”mekker”

hé had precies de zelfde vraag zelfs een schemaatje gemaakt

zometeen maar ‘es een kabeltje kopen

heeft iemand dit trouwens werkend; lastig op te zetten?

Yep… ’t werkt
    utp ertussen
    de traagste instellen als wds
    en de snelste fixeren op n
    kanalen min 3 uit elkaar
    Thats all

Douwe-Jan

Bijdrager
    mekker

was d’r inmiddels al uit;
    pies of keek om op te zetten, kabeltje tussen de TC en AX, laaste in bridge mode, alles ff herstarten, en klaar.

Het curieuse is dat itunes via het N netwerk de ATV synced maar tegelijkertijd via de AX (G netwerk) muziek naar de stereo kan streamen?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.