4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    ikbenphilip

Twee monitoren + voeding in één USB-C hub

Ik vroeg mij af of ik in één USB-C hub, bijvoorbeeld deze, twee monitoren en voeding kan doen. Ik heb twee monitoren van Dell met DisplayPort naar USB-C kabels. Dus in totaal drie USB-C kabels die in mijn MacBook moeten (16 inch). Ik vind het een beetje irritant dat ik er de hele tijd drie in moet doen. Uiteraard is het wel de bedoeling dat beide monitoren aparte bureaubladen zijn.

Ik heb ook vaag een keer iets gehoord over daisychaining. Is dat ook een optie?

Bijdrager
    Ree

Lijkt het wel op. Volgens de specs zijn de poorten allen 10gbps dus voor een HD scherm geen probleem. 4K weet ik niet.

het ergste dat kan gebeuren is dat het niet werkt en dat je het dan terug moet sturen. Volgens mij doet Bol daar niet moeilijk over en anders bij Coolblue kijken, die doet daar zeker niet moeilijk over.

Bijdrager
    Ree

Daisychain gaat waarschijnlijk niet werken; je geeft aan dat het om USB-C nar DisplayPort kabels gaat, dus zijn het DIsplayPort monitoren. Daar kun je geen USB-C in prikken. Misschien ondersteunen  ze display Port daisy chain (onwaarschijnlijk, kijk in de handleiding), dan heb je een dp-dp kabel nodig tussen monitor 1 en 2.

de LG Ultrafine 4K display die apple zelf verkoopt is 100% zeker te daisychainen. Dat is een USB-C display met power delivery. Dus monitor 2 aansluiten op monitor 1, monitor 1 op je MacBook en voila, klaar. Maar dat is theorie want je hebt immers al 2 Dell schermen.

Bijdrager
    Olaf Klemann

Dit is mogelijk als het een thunderbolt-dock/adapter is. Een dock die zowel 2 monitoren kan voeden en daarbij ook de voeding naar de macbook kan verzorgen is bijvoorbeeld https://www.caldigit.com/usb-c-pro-dock/. Geen goedkope oplossing maar wel gelijk ook nog meer extra poorten.
    Uiteraard zijn er van andere merken ook gelijke docks verkrijgbaar.

Je kunt ook een thunderbold -> dual-displaypoort adapter kopen. Dan heb je wel via één aansluiting beide monitoren met aparte bureaubladen.
    De voeding zul je dan nog los in de MacBook moeten stoppen. Ik heb zelf de adapter van OWC (https://www.onlinemacwinkel.nl/owc-thunderbolt-3-dual-displayport-adapter.html) met mijn MacBook pro 2017.

Wat je ook aanschaft, het zal in ieder geval een thunderbolt aansluiting moeten zijn (ziet er hetzelfde uit als usb-c, maar kan meer data versturen waardoor dual-monitor oplossingen mogelijk zijn met maar één kabel.

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 4 uren geleden door Olaf Klemann.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.