6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    simonvk

Twee monitoren (non-Apple)

Hallo,

Aangezien mijn Apple Cinema Display een beetje aan zijn einde is en er een vage ingebrande streep aan de linkerkant zit wil ik waarschijnlijk binnenkort – ivm muziekproductie – 2 losse beeldschermen kopen.

Ik heb een PowerMac G5 met 2 van die beeldscherm ingangen.

Nu vroeg ik mij af waar ik op moet letten als ik naar een winkel ga om twee schermen te kopen. Kan alles gewoon in de Mac? Moet er een speciale aansluiting zijn (hoe heet deze dan)?

Iemand ervaring met fijne beeldschermen, niet al te duur. Ik denk dat ik onder de 500 euro wil blijven voor twee schermen.

Als iemand ook nog een leuke site, of een koopje hiervoor weet online, let me know:)

Thx alvast:)
    ps – ik kon niet zoeken want ik kreeg de debug mode :sealed: ?

Bijdrager
    Nikita

Zolang je maar een videokaart er in hebt zitten die 2 DVI poorten heeft. Even snel gekeken in MacTracker levert op dat er ook precies één optie was met 1 DVI poort en 1 ADC poort. In dat geval wordt het wat lastiger.

Maar verder; 20″ beeldschermen, bijvoorbeeld, zijn tegenwoordig niet zo idioot duur meer en hebben meestal ook een DVI aansluiting.

// EDIT:
    Dit is een DVI poort:

En dit een ADC poort:

Zo te zien lijken ze nogal sterk op elkaar, alleen heeft de ADC meer pinnetjes. Volgens mij is het trouwens niet uitwisselbaar met elkaar…

Bijdrager
    Juriaan

Als ik het goed weet zit er op de Powermac G5, 2 normale DVI aansluitingen, als je voor de beste kwaliteit wilt gaan, moet je dus een scherm hebben met een DVI aansluiting ( tegenwoordig is dit de standaard)
    En tja, voor 500 euro kan je 2 goede schermen hebben, maar hoeveel inch wil je, wil je breedbeeld etc.

Ik heb zelf een Samsung 226BW, Een superscherm ( 22 Inch, breedbeeld)
    Waarvan er nog een 2e komt..

Juriaan

Bijdrager
    melletje1970

Op mijn oude G5 zat maar 1 DVI poort en 1 ADC poort. Met behulp van een connectortje, DVI Extractor II, kon ik naast mijn bestaande monitor gewoon een 2 eraan hangen met DVI aansluiting.

Er zijn wel wat beperkingen qua monitor keuzen maar een samsung (SyncMaster 225BW) of acer gaf in ieder geval geen probleem.

Bijdrager
    1984
    ”Nikita”

Even snel gekeken in MacTracker levert op dat er ook precies één optie was met 1 DVI poort en 1 ADC poort. In dat geval wordt het wat lastiger.

Video Out: 1 DVI, 1 ADC or 2 dual-link DVI (6800) of …

Bijdrager
    macsimaal
    ”1984″
    ”Nikita”

Even snel gekeken in MacTracker levert op dat er ook precies één optie was met 1 DVI poort en 1 ADC poort. In dat geval wordt het wat lastiger.

Video Out: 1 DVI, 1 ADC or 2 dual-link DVI (6800) of …

Kun je beide beeldschermen onafhankelijk gebruiken?
    Dus niet alleen als spiegelbeeld?

Ik heb een Radeon X800 XT Mac Edition videokaart.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.