8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Beccie

Twee meningen weergeven in Word

Ik ben bezig met een verslag waarin ik twee meningen uiteen zet. De theorie en daarnaast mijn mening als in de praktijk. Nu ben ik niet zo’n held met word. Maar het moet duidelijk zijn in het verslag wanneer het theorie is en wanneer het mijn mening is. Nu kan dat natuurlijk door twee kleuren te gebruiken, maar wordt zo’ n drukke boel.

Of schuin en dik gedrukt, maar dat gebruik is al binnen die twee verschillende soorten tekst. Nu zat ik te denken aan omkaderen, zou dat kunnen? Bijvoorbeeld wanneer het mijn mening is, dat omkaderen.
    Of heeft iemand anders een idee over hoe ik dat mooi zou kunnen oplossen.

Mijn mening verweven in de theorie is nog geen optie, zover ben ik nog niet met mijn schrijverstalent :wink:

Bijdrager
    KarelWillem

2 koloms-opzet?

Naast de theorie, op de juiste plekken, jouw mening.

Bijdrager
    ivanwoerkom

Hallo

Je kan eventueel werken met twee kolommen, dat geeft in één oogopslag een duidelijk beeld. Maar als je in de gehele tekst die twee meningen geeft is dat niet mooi. Het zal dus liggen aan de tekst welk format je gaat gebruiken

Succes
    Ingrid

Bijdrager
    Beccie

Twee kolommen gaat niet, het is geen tekst die zich daarvoor leent zeg maar. Omkaderen is nog de beste optie denk ik, maar dat vind ik niet zo mooi.

Bijdrager
    ivanwoerkom

Misschien is het dan toch een optie om bijv. je eigen mening Italic te typen. Maar wel in zelfde lettertype etc. Dan krijg je een rustig beeld, maar wel duidelijk wat jouw mening is

Ingrid

Bijdrager
    sanius

Als je de tekst goed geschreven hebt, heb je die aanduiding toch helemaal niet nodig? Daarnaast zijn er denk ik meer mensen die een held zijn met pages dan met word….

In ieder geval, ik zou gewoon een ander lettertype nemen voor de stukjes dei jouw mening bevatten. Of italics gebruiken, maar niet met kleurtjes of kaders gaan werken, dit ziet er waarschijniijk niet goed uit, bij een tekstdocument.

Bijdrager
    Beccie

Ik heb net een proefversie gedownload van iWork. Ik heb toen ik mijn macbook kocht eigenlijk meteen (ja ik was windhoos gewend) office for mac gekocht. Maar waarom zou ik idd iWork niet gebruiken, ik werk tenslotte op een mac.

Ik puzzel dus wel even verder met iWorks.

Ik neem wel aan, dat mijn studiegenoten mijn documenten die gemaakt zijn in iWorks wel gewoon kunnen openen met hun windhoosbakjes toch?

Bijdrager
    sanius

Nee, maar je kunt die bestanden wel exporteren als .doc bestanden, of natuurlijk als pdf….

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.