17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Gust

twee links (email en webpagina)tegelijk laten openen

Stel: je verkoopt een product en wilt dit bekendmaken met een reclamebanner. Bedoeling is om uiteraard je bezoekers te lokken naar het product dat je wilt verkopen.

• Langs de ene kant kun je dit doen met een vooraf ingevulde email (lead)
    • Maar er is ook nog de webpagina waar je je bezoekers naartoe wilt brengen.

Daarom mijn vraag:
    Hoe kan ik de banner zo linken, dat er tegelijk een link opengaat naar de bewuste pagina en ook de emailbrowser opengaat (met de vooraf ingestelde email)?

Email is als volgt:

Alvast bedankt voor de reacties

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door  Gust.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door  Gust.

Bijdrager
    Shmoo

Moet de auto ook nog gewassen worden? 🙂

Bijdrager
    Gust

Natuurlijk, moet ook gebeuren.
    Er is er toch altijd wel eentje die het niet kan laten belachelijke vragen te stellen als opmerking. Ik neem aan dat jij nooit een vraag stelt omdat je alles al weet?

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door  Gust.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@gust,

Shmoo houdt het bezoek hier soms wat prettiger, valt af en toe niet mee…

Bijdrager
    koen

@gust: je plaatjes werken niet.

Bijdrager
    Gust

Het was niet de bedoeling om het plaatje al werkend te zien, maar enkel de code. Het plaatje bestaat niet, vandaar het grijze vlak. Maar als je er op klikt, dan werkt het wel.

Hier een afbeelding van de code:

Bijdrager
    KarelWillem

Kan je het niet zo regelen dat mailto: geactiveerd wordt op het moment dat men een bepaalde pagina bezoekt?

Op die manier hoeft er maar naar één ding gelinkt te worden, en vindt de andere handeling (het openen van het mail-programma) als gevolg daarvan plaats.

Bijdrager
    Wyodor

Bijdrager
    Wyodor

Ik merk dat het kutforum niet werkt.

Nou. dan maar geen oplossing.

Bijdrager
    Wyodor

Dan maar de laatste techniek gebruiken. Een plaatje :

Moderator
    Night

Je kan als lid geen HTML code plaatsen, anders dan tussen ‘code’ tags.

Het had dus als volgt eruit moeten zien:

<a onClick="javascript:window.open('http://www.apple.nl');" href="maito:mail@domain.com">Open browser venster en stuur een e-mail</a>

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Tja, misschien moet je ook maar een pop-up laten opspringen waar ze hun creditcard nummer kunnen invullen. Is dat gedeelte van de transactie ook gelijk gecoverd. Als er al een webpagina opent, en je mailprogramma, kan dat er ook nog wel bij.

Denk eigenlijk dat je misschien eens moet nadenken wat de beste manier is om je potentiële klant binnen te hengelen. Denk je dat hij, na het zien van je banner, klaar is om jou een e-mail te sturen? Doorgaans toch niet. Ik zou hem eerst naar de landingspagina leiden, daar kort en overtuigend vertellen waarom jouw product het helemaal is voor hem of haar. Als mensen daadwerkelijk naar je landingspagina gaan hebben ze in ieder geval kennis kunnen nemen van je product.

Onderaan de pagina kan je dan een concreet aanbod doen, met de mogelijkheid om het aan te schaffen of meer info te vragen of wat dan ook.

Bijdrager
    Gust

@eagerb0bnerd, ik geef je 100% gelijk. Als het aan mij lag ging het net zoals jij beschrijft. Helaas ben ik alleen de uitvoerder en mag ik enkel advies geven.

Wat betreft de vorige twee reacties: bedankt, ik probeer het morgen uit.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door  Gust.

Bijdrager
    Gust

<p class=”cite”>Night op 12 februari 2019 om 20:09</p>
    Het had dus als volgt eruit moeten zien:
    <div class=”code”>
    <pre class=”nogeshi” style=”font-family: monospace;”>Open browser venster en stuur een e-mail
    </div>

Dat is het. Merci!

Bijdrager
    EagerB0bNerd

@gust: ja zo gaan die dingen. De natte droom van marketing mensen: Koop een banner en de klanten komen binnen. Plaats een button prominent bovenaan een pagina (“zodat ze het gelijk zien”) en iedereen gaat daarop klikken.  Laat de content pas zien nadat ze hun e-mail hebben achtergelaten. Vraag om hun contactgegevens zodat ons sales team ze kan gaan benaderen.

De werkelijkheid is wat weerbarstiger. Maar blijkbaar ben jij de enige daar die het juiste advies zou kunnen geven, ook al ben je slechts uitvoerder.

Anyway, succes ermee.

Bijdrager
    Shmoo

Plaats een button prominent bovenaan een pagina

Een rode button. En je leads (jeukjeuk) stromen twee keer zo hard binnen. 😂

Bijdrager
    EagerB0bNerd

zoniet, kan je nog altijd een mooie popup initieren als ze scrollen of de pagina dreigen te verlaten:

codepen

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door  EagerB0bNerd.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door  EagerB0bNerd.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.