9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    TinMachine

Twee keer Apple ID invoeren

Dag mensen,

Misschien is dit niet exact de juiste plaats op het forum (OS X), maar ik zou niet weten waar ik anders een vraagje over iTunes moet stellen en het zit ook wel zwaar verankerd in OS X. Ik moet twee keer mijn Apple ID invoeren als ik iTunes opstart sinds kort. Irritant en niet nodig. Dat heb ik opgezocht op Apple discussions en dan wordt het voor mij toch even te lastig, in plat Amerikaans-Engels gegeven zwaar technische instructies over .plist bestanden, vermenging van cookies tussen Safari en iTunes en weet ik niet wat meer… Ik hoop dat iemand me hier kan helpen? Bedankt!

Bijdrager
    Chorro

Een plist is niets meer dan een klein bestand waarin instellingen en dat soort gegevens over een bepaald programma staat opgeslagen. Door deze te verplaatsen naar een andere map of door te verwijderen, kan het programma de plist niet meer vinden. Het gevolg is dan dat het programma zelf een nieuwe plist aanmaakt, waardoor er dus een schoon instellingenbestand ontstaat. Gaat er dus onderhuids iets fout, dan kan dat een hele goede oplossing zijn. Als je de oude plist hebt verplaatst in plaats van verwijderd, dan kun je altijd de oude nog terugzetten als blijkt dat het niets uithaalt.

De cookies en dergelijke ken ik in de combinatie met iTunes niet zo, maar de cookies van Safari kun je verwijderen door linksboven naast het Apple logo op Safari te klikken en vervolgens op ‘Stel Safari opnieuw in’.

Bijdrager
    tarun

Kan je die site plaatsen? Dan kunnen we meelezen en je advies geven.

Bijdrager
    macha

heb dat probleempje ook al een jaartje. Kwam er niet achter hoe t is op te lossen dus erg benieuwd of hier iemand de gouden tip heeft.

Bijdrager
    Beech

Ik heb dat wel eens gehad als ik een aankoop in iTunes had gedaan waar ook een booklet bij zat die in iBooks moest terecht komen, maar daar niet werd gevonden. Dus blijkbaar een foutje bij het downloaden en elke keer als ik iTunes opende moest ik weer inloggen, alleen het booklet bleef onzichtbaar in iBooks (stond wel op de harde schijf, via Finder te vinden).

Bijdrager
    TinMachine

Hallo lezers en een speciaal hallo @tarun: de site is https://discussions.apple.com/thread/3493177?start=135&tstart=0 Ik heb het idee dat daar de oorzaak achter het probleem staat en ook de oplossing, maar ik krijg 1 plus 1 nog niet opgeteld. Als er een meer deskundig iemand wel een fijne instructie kan geven, zou dat super zijn. Namens in ieder geval Macha en mij bedankt!

Bijdrager
    tarun

Het gaat om deze quote:

The issue is that iTunes is storing a cookie in Safari’s (or should I say, WebKit’s) respository in
    ~/Library/Cookies, and balking when the cookie doesn’t exist (such as when Safari is reset) or has the wrong value.

It’s easily, and completely reproducable by manipulating the Cookies.plist file.

Log in to your iTunes account a few times, or make a few purchases, to reach some as yet undetermined threshhold (I’m too lazy to try), and the nagging dialog goes away.

With such a state settled, quit iTunes, and temporarily move the Cookies.plist file to the desktop or another location.

Launch iTunes, and get nagged. Twice.

Quit iTunes, then restore the temporarily displaced Cookies.plist file to its rightful home, overwriting the newly generated file. (Note that that file only contains a single cookie for the apple.com domain.)

Launch iTunes. No nagging. No problem.

Wat je moet doen:
    – Log net zo vaak in in je account in iTunes dat het melding (tijdelijk) wegblijft
    – Ga naar de map ~/Library/Cookies
    – Sluit iTunes af
    – Verplaats het bestand Cookies.plist naar b.v. het bureaublad
    – Open iTunes
    – Zorg dat je minimaal twee keer je wachtwoord moet invullen
    – Sluit iTunes af
    – Verplaats het bestand Cookies.plist naar de map ~/Library/Cookies (dit vervangt een nieuw bestandje “Cookies.plist”)
    – Open iTunes
    Als het goed is is het probleem nu weg.

Bijdrager
    TinMachine

Bedankt voor de hulp! Eigenlijk ziet het ernaar uit dat het verplaatsen van cookies.plist naar het bureaublad en het afsluiten van iTnes, om het daarna opnieuw op te starten, al genoeg heeft gedaan. Er wordt dan een nieuw Cookies.plist bestand aangemaakt en die is dan “zuiver”, zo lijkt het. Bedankt voor de hulp!

Bijdrager
    tarun

Graag gedaan. Laten we hopen dat het goed blijft gaan.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.