2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    mindcontroller

Twee iphones gesprekslog syncen

Ik heb een vraag. Ik werk met iemand samen. Voor de samenwerking willen we zijn inkomende en uitgaande telefoon gesprekken loggen (call logs). Dit kan alleen als hij zijn telefoon met usb aan de computer hangt en bijvoorbeeld een programma draait als iEplorer. Hiermee kan je call logs exporteren. Wij zitten niet op hetzelfde kantoor en hij moet steeds een export mailen van de logs. Dit is een beetje omslachtig.

Nu zat ik denken om een tweede iPhone erbij te nemen (ik heb zelf geen iphone, wel een macbook). Op deze iphone dan hetzelfde iCloud account te zetten. Ik las namelijk dat vanaf Ios 8 als je op twee apparaten dezelfde icloud account gebruikt je dus op het tweede toestel dezelfde gesprekslog ziet. Klopt dit?

Ik hoef alleen de gesprekslog te zien op de tweede telefoon. Hoef geen foto’s, contacts, etc. Ik heb een aantal screenshots online gezien van iCloud settings. Hier zag ik dat je contacts, email, reminders etc kan syncen. Maar zie volgens mij niet iets van de gesprekslog. Ik neem dus aan dat gespreklog automatisch gesynced wordt?

Wij zitten niet bij elkaar in de buurt.Ik las namelijk als je met twee telefoons op hetzelfde wifi netwerk zit en er belt iemand dan gaan alle twee de telefoons gelijk af. Dus als ik 100km verderop zit en hij word gebeld gaat hij niet over bij mij Maar word dan wel de gespreklos gesynced of ook alleen als je op hetzelfe wifi netwerk zit?

In plaats van een iPhone zou het ook met een ipad of ipod touch kunnen? Dus daar de gespreklogs op zien.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Bijdrager
    SunKeeper

Of een iPod het kan durf ik niet te zeggen.

Er is wel een instelling voor, namelijk Telefoon > Bel via andere apparaten. Of dit ook de gespreksgeschiedenis-schakelaar is weet ik niet, volgens mij werkt dat standaard als er meerdere iPhones op één Apple ID en iCloud zitten. Ook als je niet op hetzelfde Wi-Fi-netwerk zit of mobiel netwerk.

Meer info: https://support.apple.com/nl-nl/HT204681#phone

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.