8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    bakkergh

Twee iPhones en 1 appleID

Mijn vrouw en ik hebben ieder een iPhone maar een gezamenlijk Apple ID.
    Waarom kan ik via “Vrienden” elkaar niet meer volgen?
    Met vr. groet,
    bakkergh

Bijdrager
    Verdult

Omdat je een apple id hebt.
    Probeer het eens met zoek mijn iphone

Bijdrager
    IGBA

Heeft dat ooit gekund dan? Dat lijkt me eerlijk gezegd nogal eigenaardig…

Bijdrager
    Qapla

1 Apple ID op 2 iPhones is echt niet handig.
    Je kan beter toch elk een aparte Apple ID gebruiken en gebruik maken van Family Sharing.

Bijdrager
    Pivni Pes

Yep, ik heb er ook een hoop geanus mee gehad.
    Gewoon ieder een eigen Apple ID, kost geen drol, geeft veel rust in de tent.
    En inderdaad met Family Sharing kan iemand een of andere app kopen en de andere personen kunnen daar voor niks dan ook gebruik van maken.

Bijdrager
    GoeieDag

Wordt ook erg verwarrend, want jij krijgt de berichten voor je vrouw en v.v.

Algemeen geldt: elk individu moet een eigen Apple ID hebben, en daarnaast kun je ook nog één of meerder Apple ID’s gebruiken om gezamenlijke zaken te regelen, zoals aankopen, of agenda’s en contacten te syncen.

Bijdrager
    Thomas Blomme

Ik ben wel tevreden van twee iphones en 1 apple ID. Zeker als je je icloud volume uitbreidt en je wil er samen gebruik van maken. Nu komen mails mooi apart toe, terwijl contacten, foto’s en agenda’s gesynchroniseerd worden. En zoals Verdult zegt: zoek mijn iphone is hier een oplossing voor.

Bijdrager
    GoeieDag

Als je ze zelf gebruikt wel.

Als ze door 2 mensen gebruikt worden, wordt het toch moeilijk; iMessage en WhatsApp zijn dan maar door één iPhone te gebruiken. En zo zijn er wel meer nadelen aan.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.