11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    mactheo

Twee Imacs verbinden dmv ethernetkaart ?

Mijn nieuwe Imac (G4/1GHZ) wil ik tijdelijk via de ethernetkaart verbinden met mijn “oude” Imac (G3/350MHZ) om wat data over te halen.
    In beide Imacs gebruikt(te) ik de ethernetkaart voor Chello internet.
    Wat moet ik aan de instellingen van beide Imacs wijzigen zodat ze elkaar herkennen ?

BVD

Moderator
    Adriaan Mol

Welk systeem draaien ze?

Bijdrager
    mactheo

de G4/1GHZ draait mac OS 10.2.4
    de G3/350MHZ draait mac OS 9.2.2

Bijdrager
    crazy ivan

Een hubje lenen (of een switch) , kabeltjes inprikken en appletalk configureren. Kind kan de was doen!

Suc6:mrgreen:

Bijdrager
    Stof

Als de G3 een firewire aansluiting heeft kun je ze volgens mij ook via Firewire met elkaar verbinden. Is nog veel makkelijker.

Bijdrager
    crazy ivan

Inderdaad! en dan de computer met de hardeschijf waar de data van daan moet komen met command-y opstarten… (ik vergis me hopelijk niet)

Bijdrager
    Stof
    ”crazy

Inderdaad! en dan de computer met de hardeschijf waar de data van daan moet komen met command-y opstarten… (ik vergis me hopelijk niet)

Volgens mij moet je de ‘T’ ingedrukt houden tijdens het opstarten (van de G3 dus) voor Target Disk Mode.

Bijdrager
    DesertDog

command-y bij firewire is volgens mij correct
    cross-link kabel kan ook, op zich kun je af met (afp) filesharing aanzetten op 1 van de 2 machines! Het makkelijkste is dat als je dat op de classic doet, hoef je ook niet op user-rights te letten

Bijdrager
    crazy ivan
    ”DesertDog”

command-y bij firewire is volgens mij correct…

Nope, jij en ik hebben ons vergist, heb het uitgeprobeerd… command-T (inderdaad van target-disk) You were right Mr. Dust… eh Stof! Geinig dat blauwe scherm met die grote gele Y!

Bijdrager
    Aqua1
    ”crazy

Een hubje lenen (of een switch) , kabeltjes inprikken en appletalk configureren. Kind kan de was doen!

Suc6:mrgreen:

….. of een cross-kabel gebruiken. Dan kun je ze meteen op elkaar aansluiten zonder hub.

Bijdrager
    ateazz

Hi guyzz,

ip over vuurdraad kan ook.
    Programmaatje is gratis te downen bij Apple.

downen met 400mbps

greetzz en sukzes

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.