5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    MDF

Twee harde schijven gelijktijdig defect. Toeval ?

Krijg 2 van mijn drie extrene firewire disks niet meer gemount.

Ik hoop niet dat de HD’s allebei om zeep zijn… :(

Zelfs zonder de Mac op te starten gaat lampje van voedingsbloc HD al knipperen…

Iemand enig idee wat de reden kan zijn?

Bijdrager
    MacBeer

Zijn het LaCie’s? Iets meer info graag. Bij LaCie schijven kan het ana de firewire-connector liggen, wil niet meteen zeggen dat de schijven kapot zijn.

Bijdrager
    MDF

Zijn het LaCie’s? Iets meer info graag. Bij LaCie schijven kan het ana de firewire-connector liggen, wil niet meteen zeggen dat de schijven kapot zijn.

Zijn inderdaad LaCie’s BigDisks, eentje van 400 GB en een van 500 GB.

Ineens terwijl de Mac gewoon opstond en alle schijven gemound waren zijn er na enkele uren plots 2 disks van het bureaublad verdwenen. Ik kreeg toen een rood dialoogvenster met de melding dat er schijven onrechtmatig werden verwijderd.

Sindsdien kan ik 2 van de 3 HD niet meer mounten. Ik kan ze zelfs niet handmatig aanzetten (blauw lichtje vooraan blijft uit). Ik heb als test alle schijven losgekoppeld en schijf per schijf getest (telkens computer uit, schijf aanhangen, computer terug aan) met zelfde resultaat.

Als ik de computer NIET opzet en enkel de voedingsblocs van de harde schijven aansluit op de stroom, dan brandt op alle voedingsblocs overal een groene LED. Verbind ik vervolgens de stroomkabel van de voedingsbloc ook met de Firewiredisk, dan gaat van de defecte schijf de groene LED op de voedingsbloc knipperen.
    Let wel, dan staat de schijf niet eens aan en staat ook de computer nog uit…

Zou ik dit zelf kunnen oplossen ?

Bijdrager
    Van Cot

mss een stroomstoot gekregen en dan zijn ze eraan. De voeding van je mac beschermt hetgeen dat in je mac zit hier beter tegen dan je externe HD’s die je in het stopcontact stopt.

Bijdrager
    Torz

[mod:97cbde256e=”Torz”]Typisch een hardware forum onderwerp, daarom verplaatst.[/mod:97cbde256e]

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.