6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Twee gebruikers met hetzelfde Apple ID – is dit mogelijk?

Ik heb een computer nagekeken van een dame die met haar zoon twee gebruikers had aangemaakt met hetzelfde Apple ID. Bij upgraden van Yosemite naar Sierra verliep alles probleemloos wanneer we inlogden bij haar, maar bij de zoon vermelde de login met Apple ID een server-fout. Ook is het zo dat de contacten en agenda’s bij haar niet synchroniseren met haar iPhone die hetzelfde apple ID heeft. Zou dat kunnen zijn omdat ze nog niet ingelogd heeft in de iTunes store? En is het gebruik van hetzelfde apple ID voor twee gebruikers wel toegelaten? Het probleem is dat ze met heel veel verschillende contacten zit. De foto’s hebben we kunnen importeren van haar iPad en iPhone naar haar iMac.

ZE gebruiken allebei een verschillende account van gmail en geen van me.com

iPhone 5s met ios 9 (zegt up to date, maar 11 zou mogelijk zijn hoe moet dat dan?)

iMac 2011 met Sierra 10.12.6

Bijdrager
    Shmoo

Jij moet toch een prachtig leven hebben dat je dagelijks met dit soort mensen te maken hebt.  🤗

Bijdrager
    GoeieDag

Om te beginnen: wat bedoel je met ‘twee gebruikers’?

Bedoel je twee personen met hun eigen apparaten? Of twee gebruikersaccounts op een Mac?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Twee gebruikersaccounts op dezelfde Mac, en hetzelfde Apple ID ook nog eens op een iPhone en iPad van haar.

Bijdrager
    GoeieDag

Op zich is dat geen enkel probleem. Een Apple ID is wel iets dat je beter individueel kunt gebruiken. Dus voor iedere persoon een eigen Apple ID.

En ik begrijp dan weer uit de tekst dat die tweede gebruiker op de Mac voor haar zoon is. Die kan dus beter zijn eigen Apple ID aanmaken en gebruiken.

Bijdrager
    IGBA

<p class=”cite”>Mac Hammer Fan op 16 mei 2018 om 22:33</p>

iPhone 5s met ios 9 (zegt up to date, maar 11 zou mogelijk zijn hoe moet dat dan?)

Je zou dan haast gaan denken dat het geen iPhone 5s is maar een iPhone 5…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.