10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    MVarkevisser

Twee films maken van een project (Finalcutpro)

Goedenavond,

Ik bewerk mijn films in Final Cut Pro.
    Kan ik van een groot filmproject (van 2 uur lang) twee films maken, zodat ik per DVD 1 uur kan branden?
    Zo ja, hoe doe ik dat?

Hartelijk dank.

Gr. Mandy

Bijdrager
    Qmagic

Dupliceer het project 2 keer, verwijder bij 1e duplicaat (deel 1) alles na het 1e uur, verwijder bij 2e duplicaat (deel 2) alles voor het 1e uur. En stuur delen beide apart naar de DVD.

Bijdrager
    MVarkevisser

Bedankt, voor uw reactie.

Ik heb nog een vraag:
    Ik heb via Clipwrap .MTS bestanden omgezet naar .MOV bestanden, om deze in FCP te gaan bewerken, in de hoop geen kwaliteitsverlies te hebben.
    Vervolgens heb ik al mijn bestanden geïmporteerd in FCP, maar heb deze daarna waarschijnlijk te snel afgesloten? Ik kreeg namelijk een melding over ‘Background Task.. Rendering?’ Daarbij kreeg ik een klein schermpje in beeld met balkjes (2% gerenderd en pauzeknopjes, lege balkjes..).
    Mijn geïmporteerde bestanden in de bibliotheek hebben allemaal een blauwe streep / lijn door hun filmpje heen. Niet als ik het afspeel, maar ik zie wel een kwaliteitsverlies als ik het in mijn timeline afspeel.
    Wat heb ik niet goed gedaan? Had ik het moeten renderen ipv wegklikken? Hoe lang duurt zoiets, want ik heb het idee dat er niets gebeurd!

Hartelijk dank alvast.

Geblokkeerd
    Bento
    Qmagic op 03 augustus 2012

Dupliceer het project 2 keer, verwijder bij 1e duplicaat (deel 1) alles na het 1e uur, verwijder bij 2e duplicaat (deel 2) alles voor het 1e uur. En stuur delen beide apart naar de DVD.

Als je het project twee keer dupliceert heb je dus drie exemplaren. Dat is natuurlijk niet nodig. Eén keer dupliceren is dus genoeg.

Bijdrager
    Qmagic

@Bento: Ik ga nooit mijn origineel verknippen, dat is dan de Master-film (project). Voor aanpassingen naar dvd project (of iets anders) maak ik altijd een kopie en ga ik de kopie knippen.
    1 exemplaar blijft het origineel, daarna 2 nieuwe kopiëren waarin de film in deel 1 en deel 2 geknipt is voor de dvd. Dus 2x dupliceren is dan wel nodig.

Geblokkeerd
    Bento

@Qmagic: als je meer gaat doen dan alleen splitsen zou ik ook 2 x dupliceren. Aangezien het hier om alleen splitsen gaat, vind ik 1x dupliceren genoeg . Ook al omdat je door de 2 delen weer samen te voegen je originele project weer terug hebt. Maar als jij twee keer wilt dupliceren: be my guest. We leven tenslotte in een vrij land.

Bijdrager
    joke_name

Waarom projecten dupliceren.
    Ik zou gewoon de timeline dupliceren 2 keer. Dan heb je dus 3 timelines.
    1 het origineel
    2. Eerste deel
    3. Tweede deel.

Zo simpel is dat.

Bijdrager
    Qmagic

In dit geval wordt Met project ook timeline/sequence bedoeld.
    Binnen FCP X maak je een ‘New Project’ aan als je een nieuwe tijdlijn aanmaakt.

Bijdrager
    shanna61

weet niet met welke versie van final cut je werkt?
    Maar in 7,1 kun je in en uitpunt geven, dit exporteer je vervolgens waarna je er een dvd van maakt.
    In dat geval is dupliceren helemaal niet nodig.

Vervolgens geef je aan dat je het filmpje omzet naar een mov bestand. kun je het bestand niet direct binnenhalen in fianlcutpro. Lijkt me zeker zo eenvoudig en dan heb je altijd de goede codec.

suc6

Bijdrager
    1234

ik gooi ook nooit en te nimmer een origineel project weg, 2X dupliceren is in dit geval dus zeker aan te raden. better safe than sorry, het is een file van een aantal MB dus zeker geen schijfvreter.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.