15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Irich

Twee externe Harddisks gelijk aan elkaar maken

Heb alles afgezocht voor het volgende probleem..
    Ik heb aan mijn mac twee externe harddisks hangen die elk andere data bevatten. Nu wil ik graag de twee schijven gelijk aan elkaar maken qua data. Sommige mappen hebben dezelfde naam maar bevatten andere data…Ik kwam uit op synchroniseren maar dit zou dan twee kanten op moeten. iemand een tip hoe ik dit het beste kan doen?

Bijdrager
    Targaryen

‘Aan elkaar maken qua data’. Wat bedoel je precies? Bedoel je dat je van twee schijven van 500 GB bijvoorbeeld 1TB wil maken?

Als het dat is wat je bedoelt én je kunt een mondje Engels dan kan volgende link je misschien helpen:
    http://lifehacker.com/5986883/how-to-combine-multiple-hard-drives-into-one-volume-for-cheap-high+capacity-storage

Bijdrager
    DESMEV

Is het dan niet een kwestie van de inhouden van de ene schijf handmatig droppen op de andere harde schijf? en andersom? Beste dan even in een nieuwe map.
    Dan heb je uiteindelijk twee dezelfde schijven met de zelfde inhoud. Of wil je tijdens het gelijk maken gelijk de dubbele mapnamen en/of inhoud oplossen? want dat lijkt me erg tricky om te doen… Ik denk zelf dat ik het na het tweezijdig opslaan liever handmatig de boel zou gaan samenvoegen. Maar dat is, afhankelijk van de hoeveelheid, waarschijnlijk wel een klus. Maar wel het meest controleerbaar

Bijdrager
    Irich

gelijk aan elkaar maken is het doel…idd zoals desmev zegt. de dubbele mapnamen zou ik dan handmatig oplossen…
    Maar is het niet mogelijk om via een synchronisatieprog bv. de mappen met dezelfde naam maar met verschillende inhoud met elkaar gelijk te krijgen?

Bijdrager
    Irich

Mbt handmatig droppen, daar beide schijven van 2 TB redelijk vol zitten( nog ongeveer 300GB vrij) is het niet mogelijk om in een nieuwe map de hele backup van de ene schijf op de andere te zetten.

Bijdrager
    Irich

Heb Synkron geprobeerd maar het proggie dateert met de laatste update van jan 2011 en werkt (hier ) niet.

Bijdrager
    jebman

Ik denk dat ChronoSync kan doen wat jij wilt.

Bijdrager
    Joeri.v

kan perfect met goodsync of sync folders pro (app store). Ik heb beiden al gebruikt en nog dagelijks gebruik ik sync folders pro. Werkt snel, eenvoudig en houd verschillende mappen syncroon

Geblokkeerd
    Bento

Zoek in de app store op Folder Compare (Lite). Misschien kan je daar wat mee.

Bijdrager
    Irich

Ik kwam deze tegen en het lijkt te doen wat ik zoek
    http://www.scootersoftware.com/beta.php

Bijdrager
    computer space

Synkron. Gratis en cross platform. 3 of 4 schijven ook geen probleem.

Inactief
    Anoniem

Synkron heeft de TS al geprobeerd en dat werkt niet.

Sleutelbeheerder
    Night

Moet je vooral doen….met beta-software aan de gang gaan:?

Bijdrager
    Irich

thanks voor alle tips…Beyond compare heb ik met twee testmappen uitgeprobeerd en dat ziet er veelbelovend uit . Twee schermen zoals Total Commander.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.