13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Mona

Twee dode pixels in scherm van iPhone

Heb nu een poos m’n iPhone, (week na de launch) gebruik ‘m (op wat algemene problemen na) met volle tevredenheid. Alleen na het ontdekken van wat kleine haarscheurtjes (waar ik op zich mee kon leven) heb ik nu last van 2 dode pixels en daar baal ik wél van! Wat zouden jullie doen – is er überhaupt wat aan te doen? Ben benieuwd, thanks.

Bijdrager
    Nikita

Terugbrengen. Je bent ‘m dan hoogstwaarschijnlijk inderdaad een tijdje kwijt (‘onderzoek’) maar voordat er straks nog meer aan gaat mankeren… Je betaald uiteindelijk wel voor een product en dienst, mag je er ook van uit gaan dat alles werkt zoals het hoort.

Bijdrager
    Mona

Terug brengen naar T-Mobile? Het bellen naar Apple heeft geen zin denk je? Heb namelijk niet zo’n vertrouwen in TM, in de dienstverlening van Apple des temeer.

Bijdrager
    Martijn Snels
    ”Nikita”

Terugbrengen. Je bent ‘m dan hoogstwaarschijnlijk inderdaad een tijdje kwijt (‘onderzoek’) maar voordat er straks nog meer aan gaat mankeren… Je betaald uiteindelijk wel voor een product en dienst, mag je er ook van uit gaan dat alles werkt zoals het hoort.

Indien je je iPhone privé hebt gekocht is T-Mobile (of je verkoper) verplicht om een vervangende telefoon te regelen aangezien een mobiele telefoon net als een TV en wasmachine als een product wordt gezien dat van ‘levensbelang’ is. Dit hoeft overigens géén iPhone te zijn!
    Dit alles staat beschreven in het Burgerlijk Wetboek.

Apple is niet je verkoper maar je producent en die hoeven NIKS te doen volgens de wet. Jij hebt een overeenkomst met T-Mobile niet met Apple!

Bijdrager
    1973
    ”Mona”

Terug brengen naar T-Mobile? Het bellen naar Apple heeft geen zin denk je? Heb namelijk niet zo’n vertrouwen in TM, in de dienstverlening van Apple des temeer.

Laat je nou niet gek maken. Breng hem terug naar TM en na onderzoek (geen val-stoot-water schade), dan krijg je een vervangende (=nieuwe) iPhone.

Bijdrager
    JWB

Alle iPhones gaan naar Apple. Al dan niet via een tussenpersoon.

Bijdrager
    Lexis

Ik heb een hele dode beeldlijn in mijn iPhone.
    Hij bevindt zich precies onder de woorden telefoon safari sms en mail
    Deze horizontale lijn knippert wit, en dan weer de kleur die hij moet zijn.
    Kan er niet echt een foto van maken, omdat die lijn zijn eigen leven leidt.
    Ik ben bang dat ik een hele middag bij The (i)Phone house sta om aan te tonen dat ik echt wel een dode beeldlijn heb.
    Iemand een idee?
    Ik ga nog proberen een foto te maken.

Bijdrager
    rdesign

offtopic; Ik had ook zoiets. Ik had 2 groen-blijvende pixels op mn iPod Touch. Ik dacht dat ze dood waren.Ik naar de Apple reseller, deden ze het gewoon weer. Stond ik daar een beetje te lullen dat er toch ècht dode pixels waren. Het waren luie pixels volgens die man.:P

Maaaaar. Even on-topic. Gewoon terugbrengen naar T-Mobiel. Krijg je na een poosje gewoon een nieuwe. In de tussentijd gewoon even de ouwe 3310 van je oma lenen! 8)

Moderator
    Pete.Z
    ”JWB”

Alle iPhones gaan naar Apple. Al dan niet via een tussenpersoon.

Dat zou kunnen,maar de overeenkomst heb je gesloten met T-Mobile,en die zijn dus je aanspreekpunt voor reparaties.
    (behalve als je hem bij een premium reseller hebt gekocht natuurlijk)

Bijdrager
    Rho1972

De hele reparatieafhandeling loopt via t-mobile en een derde partij. Als je direct een vervangende wilt hebben ga dan zeker naar t-mobile en voor 50 euro borg heb je een vervangende. Als ik de TS hoor dan is dit een reparatiegeval.

Bijdrager
    madmax

Ik had één dode pixel. Ik heb hem echter weg kunnen ‘masseren’: sommige dode pixels zijn niet dood maar lui. Luie pixels kun je weer aan de praat krijgen door met je wijsvinger bovengemiddelde druk op het schermpje om de dode pixel heen uit te oefenen. Je ziet hed LED display wat vervormen en als je geluk hebt is ie weg. Als je pech hebt duw je door je scherm heen ;p

Bijdrager
    puntKoen
    ”Martijn

Indien je je iPhone privé hebt gekocht is T-Mobile (of je verkoper) verplicht om een vervangende telefoon te regelen aangezien een mobiele telefoon net als een TV en wasmachine als een product wordt gezien dat van ‘levensbelang’ is. Dit hoeft overigens géén iPhone te zijn!
    Dit alles staat beschreven in het Burgerlijk Wetboek.

Ik heb nog nooit zulke onzin gelezen. Verkopers zijn nooit (tenzij door een gerechtelijke uitspraak) verplicht een vervangend product te leveren en er staat geen definitie van ‘levensbelang’ in het BW. En dan nog: een mobiele telefoon, een wasmachine of TV van levensbelang? Dat is sowieso belachelijk.

Bijdrager
    Mona

Ok, zal ik alles eraf halen en ‘m leeg naar TM (Bel Company) brengen?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.