16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Rensvw

twee Apple accounts consolideren

Goedenavond,

Sinds 2009 gebruik ik een Iphone en daarbij heb ik ook een Apple ID gemaakt om aankopen te kunnen doen. Toen een aantal jaren Icloud werd geïntroduceerd heb ik een nieuw Icloud account gemaakt. Dus tot op de dag van vandaag gebruik ik 2 accounts. 1 voor itunes/appstore aankopen en de andere voor het synchroniseren van mijn contacten en dergelijke.

Ik vroeg mij af of ik deze twee accounts kan consolideren, zodat ik voortaan weer met 1 account door het leven ga.

Groeten,
    Rens

Bijdrager
    Shmoo

Nope.

Het enige dat je kunt doen is ze beide koppelen aan dezelfde creditcard en familiedelen inschakelen. Dan zou je dat tweede account kunnen blijven gebruiken en vanaf nu daar gewoon alle aankopen op doen terwijl je via familiedelen toch gebruik mag maken van de app-aankopen en updates van account 1.

Erg lelijke manier maar het is niet anders.

Bijdrager
    Rensvw

En is het dan mogelijk om apps over te zetten? Dus dat account A ‘houder’ wordt van de apps van account B, zodat account A verwijderd wordt?

Bijdrager
    BigDog

Helaas zijn apps (specifieker, itunes aankopen) niet overdraagbaar

Bijdrager
    Rensvw

Jammer. Bedankt voor jullie antwoorden.

Moderator
    Night

Wat je resterend nog kunt proberen, is Apple Customer Support vragen of zij dit kunnen. Zij moeten vaker ‘klooien’ met accounts, dus misschien hebben zij wel de mogelijkheid accounts te combineren.

Bijdrager
    Rensvw

Kijk eens aan. Geweldige tip. Ga het morgen eens proberen. Nogmaals bedankt, allen!

Bijdrager
    SunKeeper

Beetje zout als het ei op is. M.a.w. je kunt het beter vantevoren controleren of het later combineren mogelijk is.

Ik snap verder ook niet het nut van een nieuwe account omdat Apple destijds duidelijk vooraf aangaf dat je account automatisch iCloud wordt.

Maar ja, als het kalf verzopen is dempt men de put.

Bijdrager
    koen

Misschien iCloud inschakelen voor het andere account, en dan aangeven wat je wilt syncen. Daarna alles syncen met je eerste account en je oude cloud account leegmaken en dan niet meer gebruiken. Wel eerst even een goede backup van alles maken.

Bijdrager
    McMeller

Daadwerkelijk samenvoegen kan niet.

Wat wel mogelijk is, hangt af van de situatie en je wensen. Twee dingen zijn dan van belang.

1: Staan daadwerkelijk alle aankopen op dat eerste ID, en geen aankopen op het tweede?

2: Gebruik je het @icloud.com-adres voor e-mail of alleen als gebruikersnaam?

Bijdrager
    McMeller
    SunKeeper op 15 december 2016

Beetje zout als het ei op is. M.a.w. je kunt het beter vantevoren controleren of het later combineren mogelijk is.

Ik snap verder ook niet het nut van een nieuwe account omdat Apple destijds duidelijk vooraf aangaf dat je account automatisch iCloud wordt.

Maar ja, als het kalf verzopen is dempt men de put.

Inderdaad mosterd na de maaltijd. Ben het wel met je eens, maar soms loopt het gewoon zo. Herinner je ook MobileMe. Dat kon je alleen in gebruik nemen met een nieuw Apple ID. Praktisch elke gebruiker zat toen met een ID voor Store en een ID voor synchronisatie, tenzij het je eerste Apple ID was. Nu die accounts iCloud zijn geworden en ook alle andere accounts bruikbaar zijn voor iCloud snap ik best dat dat verwarrend kan zijn.

Bijdrager
    macconsultants

Je zou ook een export kunnen maken van je contacten via http://www.icloud.com.
    Dan deze weer importeren met het andere iCloud account.

Bijdrager
    tarun

Kan je geen Gezin vormen met dat andere account? Dan kan je de apps in je eigen account downloaden en zijn je van jou. Ook na het ontbinden vna het Gezin.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Dat heb ik ook al eens geprobeerd, ook via de Apple Store. Zij kunnen dat ook al niet. Best wel irritant, ik heb ook 3 accounts, kunnen niet aan elkaar worden gekoppeld. Via gezin delen kan het ook al niet. Opheffen van oude accounts kan ook al niet: dan ben je je aankopen kwijt.

Het enige wat je kan doen is: inloggen op je oude account. Alle appjes installeren. Uitloggen. Inloggen op je nieuwe account en daar alle apps van installeren. De oude apps blijven dan gewoon werken! Updaten blijft dan natuur;ijk een ramp.

Bijdrager
    gipsman

Waarom besteedt apple geen tijd aan het überhaupt mogelijk maken en vereenvoudigen van oplossingen voor deze problemen (zoals meervoudige ID’s of apple ID naam wijzigen als het al een apple-emailadres was of een apple emailadres transfereren naar een andere apple account,etc., maar maakt het wel tijd voor emoji’s, airpods, dongles, touchbars.
    Antwoord: omdat vandaag aandeelhouders voor apple belangrijker zijn dan gebruikers.
    Apple zal misschien eindigen als filiaal van facebook, en dan de smartphones maken. Toch maar een emoji: ?

Bijdrager
    Shmoo

Waarom besteedt apple geen tijd aan het überhaupt mogelijk maken en vereenvoudigen van oplossingen voor deze problemen (zoals meervoudige ID’s of apple ID naam wijzigen als het al een apple-emailadres was of een apple emailadres transfereren naar een andere apple account,etc.,

Omdat iedereen dan apps en content zou kopen in de laden waar dat het meest rendabel is vanwege de wisselkoersen en er op die manier handel ontstaan in AppleID’s. Het bedoeling is dat een AppleID een persoonlijke sleutel is die je niet kunt weggeven of verkopen.

En vergeet ook niet dat Apple graag overzicht wilt hebben. Mensen met AppleID’s zijn niet enkel ideale schoonzonen. Er zal vast wel online wat fraude mee gepleegd worden en wanneer accounts dan allemaal aan elkaar gekoppeld worden zal het voor overheden veel moeilijker zijn om de juiste mensen bij een AppleID op te sporen.

Dat zouden ze bij Marktplaats ook eens moeten begrijpen. Dat je niet je wachtwoord kunt weinigen en overdragen waardoor een account van 6+ jaar ineens 15,- waard wordt om er fraude mee te plegen.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.