16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Thamar

Twee accounts en toch samen Iphoto en Itunes gebruiken?

Ik heb een nieuwe Imac(G4) gekocht, erg blij mee. Alles werkt perfect, alleen we hebben twee accounts aangemaakt en zouden graag beide gebruik willen maken van de inhoud van Iphoto en Itunes.
    In het tweede account is Iphoto en Itunes helemaal leeg.
    Zou iemand mij kunnen uitleggen waar ik dat eventueel zou kunnen instellen?

Bijdrager
    Brak Mak Morn

Zowel bij iPhoto als iTunes kan je opgeven: deel foto’s/muziek. Onder voorkeuren.

Bijdrager
    Yosemite

Als de iTunes en iPhoto library voor beide gebruikers toegankelijk moet zijn, dan moet je deze uit je eigen Home directory halen en op een plaats zetten waar deze voor alle gebruikers toegankelijk is. Je kan de mappen bijvoorbeeld in de Shared/Gedeeld map zetten in de Users/Gebruikers map. Vervolgens plaats je nog even een alias van deze mappen op de plaatsen waar de mappen eerst in je home directory stonden.

Bijdrager
    Thamar
    ”Brak

Zowel bij iPhoto als iTunes kan je opgeven: deel foto’s/muziek. Onder voorkeuren.

Heel erg bedankt voor deze tip!!

Bijdrager
    lsmisch

Dus je zet de beide bibliotheken in de map schared/gedeeld.
    In de voorkeuren van itunes kan je aangeven waar hij zijn muziek moet gaan lezen dus je kiest itunes music map die nu in gedeeld staat.
    Als je iphoto opstart zal het prog melden dat er geen bibliotheek is en vragen of hij er 1 moet aanmaken of een bibliotheek moet zoeken,dus kies de iphoto Bib die net verplaatst hebt naar gedeeld.
    Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Bijdrager
    Ruben
    ”Brak

Ik denk dat deze oplossing niet werkt voor de vraagsteller. Om je muziek te delen moet iTunes geopend zijn, dit zal niet het geval zijn met twee verschillende accounts op één en dezelfde computer.

Aliassen aanmaken en de inhoud op een vrij toegankelijke plek voor beide account zetten lijkt me inderdaad deze enige oplossing i.g.v. iTunes. iPhoto zou ik niet weten, dat gebruik ik zelf maar onder één account.

Moderator
    unSOUND

Makkelijkste is inderdaad een externe HD, want daar mag iedere gebruiker op komen.

Bijdrager
    Ruben
    ”unSOUND”

Makkelijkste is inderdaad een externe HD, want daar mag iedere gebruiker op komen.

Externe HD is inderdaad helemaal perfect (moet je wel “ignore permissions” aan hebben staan). Zo doe ik het zelf ook. Complete library o pde externe HD, ook de Library bestanden van iTunes en dan op de gebruikelijke plek aliassen naar deze bestanden. Werkt als een speer.

Bijdrager
    Thamar

Ik heb zoals veel mensen hierboven schrijven, de twee bibliotheken naar de gedeelde map verplaatst. Nu heb ik wel toegang tot Iphoto maar de ander account nog steeds niet? Heb ik iets fout gedaan? Ik kreeg bij beide accounts de vraag toen in Iphoto had geopend of ik een nieuwe bibliotheek wilde aanmaken. Heb ik gedaan, en voor elk account dezelfde bibliotheek aangehouden!!

Bijdrager
    lsmisch

Dat is het hem juist je mag iphoto geen nieuwe bib laten aanmaken maar hem de “verplaatste map”laten kiezen

Moderator
    unSOUND

Als je een beetje geduld hebt, en goed engels kan lezen,
    kun je op de onderstaande website een hele uitleg over
    het hoe en wat over het delen van de Libraries.

http://captnswing.net/howto/iphoto/

Het is wat werk, maar als je geen externe HD hebt wel een optie.

Bijdrager
    Thamar

Dit is inderdaad een heldere site met uitleg, bedankt !!

Bijdrager
    RTM85
    ”iRuben”
    ”Brak

Ik denk dat deze oplossing niet werkt voor de vraagsteller. Om je muziek te delen moet iTunes geopend zijn, dit zal niet het geval zijn met twee verschillende accounts op één en dezelfde computer.

Nee hoor, werkt perfect. Ik heb het voor mij en m’n vriend nu ook zo gedaan; twee users maar 1 gedeelde audio-map zoals Brak Mak Morn beschreef..:)

Bijdrager
    Thamar

Ik heb alles wat op deze site stat gedaan,
    http://captnswing.net/howto/iphoto/

In mijn account kan ik via StartIphoto opstarten, maar in het andere account krijg ik get volgende bericht:

sh: line 1:
    /user/shared/.startphoto.sh:
    Permission denied

Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is?

Moderator
    unSOUND

Poeh, die fout melding wordt ook veel gemeld op die site zelf, onderaan bij de feedback.

ik zou het persoonlijjk niet weten…

Bijdrager
    LoveBug356

Heb nog geen Mac ( iMac G5 is onderweg) maar denk wel dat ik dit kan oplossen met mijn UNIX kennis.

Wilt eigenlijk niet meer zeggen dan wat er staat.
    Geen rechten om dit script uit te voeren.
    kan je kontroleren door dit te tikken:
    [code:1:d49ec08f35]ls -l .startphoto.sh[/code:1:d49ec08f35]
    Dan komt er waarschijnlijk iets van.
    [code:1:d49ec08f35]drw-r–r– 5 nobody nobody 4096 Nov 7 2003 .startphoto.sh [/code:1:d49ec08f35]

De rechten toevoegen doe eenvoudig door het volgende commando
    [code:1:d49ec08f35]chmod +x .startphoto.sh[/code:1:d49ec08f35]

Probeer eens, normaal zou het dan moeten werken.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.