2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    Dr Adams

tweak over tweak?

Geachte leden,

ik heb sinds kort mijn adsl isdn telefoonlijn omgezet naar anoloog en moest hiervoor eerst adsl van de lijn krijgen. Aldus gedaan heb ik nu dus anaologe telefoonverbinding en een onbruikbare adsl isdn modem (alcatel speed touch home isdn versie) getweakt naar pro versie. Deze modem hing aan een airport-extreme basestation vast, vandaar de tweak om de nodige routerfunctie te creeren.
    Mijn vraag is nu of iemand weet of deze modem te gebruiken is door middel van een andere tweak or whatever, of dat het binnenwerk hetzelfde is als een anologe versie (er zit immers alleen maar een isdn sticker op als uiterlijke kenmerk ten opzichte van een anologe versie.
    Concreet dus of de modem echt anders is dan de anologe versie en om te tweaken is. Bij kpn en in de primafoon winkel komen ze niet verder dan het antwoord dat de modem (isdn) anders is maar bij jullie forum leden zit zeker meer kennis.

Een andere vraag is of ik bij het afsluiten van een nieuw adsl abonnement met al dan niet gratis ethernet modem, ik meen een tomson 510 zonder router functie deze weer getweaked moet worden en of dat ook weer gaat.

Alvast bedankt,
    Dr Adam’s

Bijdrager
    Jordan_D

Hoi Dr Adam, een analoge ADSLmodem is fysiek echt anders dan een ISDN versie. Het verschil zit hem al in het prijskaartje ISDN is duurder.

Ik zelf heb een Thomson speedtouch 570 en die kan meerdere computers hebben. Als ik me niet vergis is de 510 ook een ADSLmodem met router mogelijkheden en hoef je niet moeilijk te doen met tweaks. Nog beter kan ik je de Draytek 2500WE aanraden. Die is meteen draadloos een router en 4 poorts hub/switch. En heeft na testen een beter reikwijdte dan de Airbasestations en Thomson modellen.

Veel succes

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.