4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Vlex

TV voor Video Playback (FCP)

Hallo allemaal!

Ik heb als uitbreiding voor mn macbook een dvi naar video kabeltje gehaald, onderandere met de gedachte om een fullscreen playback te hebben in FCP.
    Nu loop ik alleen tegen het probleem aan dat de TV output niet in de lijst van Video Playback komt te staan. Hier op het forum kwam ik een oplossing tegen om mn TV als hoofdscherm te maken, dit werkt inderdaad, maar vind het toch vrij omslachtig. Is er geen mogelijkheid om mijn TV te selecteren in het Video Playback menu?

Thanks!

Bijdrager
    8lux

View > Video Playback > Digital Cinema Desktop Preview – Full Screen
    Aan en uit te zetten met Command – F12

Zou volgens mij moeten werken, omdat de tv gewoon als 2e monitor gezien wordt?
    Realistischer beeld krijg je trouwens als je niet de video-out van je Mac gebruikt, maar bijvoorbeeld een camera gebruikt om DV naar videosignaal te vertalen…

Bijdrager
    Vlex

Ja maar als ik digital cinema desktop preview kies komt de video op mn macbook scherm tevoorschijn ipv externe tv..
    Weet dat het eigenlijk via camera of deck moet, maar die heb ik niet altijd bij de hand.

Thanks!

Bijdrager
    Djmichel

Ik denk dat ik weet wat je bedoeld… alleen vind ik wel dat je het onduidelijk uitlegt.

Jemoet bij beeldscherm voorkeuren in je voorkeuren in het dock je tweede scherm selecteren. Dan moet je synchrone weergave uitzetten en je hebt er een tweede scherm aanhangen. je kunt dus met je muis van links naar rechts over de schermen heen.

Nu werkt je optie om hem als previewer te gebruiken bij fcp wel…

Alleen zal je misschien dan toch een VGA aansluiting op je tv moeten hebben. Een S-video kabel gaat waarschijnlijk niet werken als los scherm.

Zoek het eens in die richting…

Succes

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.