25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    basek

TV programma opnemen op mijn iMac

Beste mensen,

Ik wil graag een uitzending gemist programma van RTL5 downloaden op mijn Mac.

Is dat mogelijk? Ik bedoel geen scherm-opname met echt een download-bestand van dat programma.

En is het ook mogelijk om op te nemen van een live uitzending? Dus dat je naar Ziggo kijkt op je Mac en het dan meteen opneemt als zou het een ouderwetse videorecoder zijn waar je op de REC-knop drukt.

Veel dank alvast en groet,

Bas

Bijdrager
    nnsa

Voor zover mij bekend, kan je downloaden wel vergeten. Dat is geblokkeerd door de omroepen. Als je programma toevallig op YouTube staat, kan je deze content wel downloaden (technisch), maar formeel is dit niet toegestaan. Nu weet ik niet hoe letterlijk ik het kunnen opnemen met de iMac moet nemen: als je het programma extern kan opnemen op een PVR, dan kan je deze content op de iMac omzetten naar een af te spelen video-bestand, met een video-converter. Daarnaast, als laatste mogelijkheid kan je toch goede resultaten bereiken door toch het scherm en geluid op te nemen met een screen-capture programma. Komt dus wel één en ander bij kijken. De vraag is dus eigenlijk: hoe denk je (en met welk apparaat) die uitzending af te spelen ?

Bijdrager
    basek

<p class=”cite”>nnsa op 30 oktober 2019 om 20:13</p>
    Voor zover mij bekend, kan je downloaden wel vergeten. Dat is geblokkeerd door de omroepen. Als je programma toevallig op YouTube staat, kan je deze content wel downloaden (technisch), maar formeel is dit niet toegestaan. Nu weet ik niet hoe letterlijk ik het kunnen opnemen met de iMac moet nemen: als je het programma extern kan opnemen op een PVR, dan kan je deze content op de iMac omzetten naar een af te spelen video-bestand, met een video-converter. Daarnaast, als laatste mogelijkheid kan je toch goede resultaten bereiken door toch het scherm en geluid op te nemen met een screen-capture programma. Komt dus wel één en ander bij kijken. De vraag is dus eigenlijk: hoe denk je (en met welk apparaat) die uitzending af te spelen ?

Dank voor je antwoord. Ik kwam nog deze site tegen: http://downloadgemist.nl

DWDD (gemist) van NPO kon ik daarmee zonder problemen vlot downloaden. Maar een programma van RTL wilde niet.

Bijdrager
    computer space

Als je aan 1-2-3 genoeg hebt, dan zou je een videorecorder voor DVB-T kunnen optuigen. Op YT staat een DVB-T server voor Digitenne met een Raspberry Pi. Kost ongeveer 50€, is in je hele huis te gebruiken en slaat de onversleutelde HEVC fullHD streams direct op.

Moderator
    Night

Er zijn diverse websites waar je de link van de betreffende pagina kan invoeren, die vervolgens de video-stream capturen. Misschien is dat een optie?

Bijdrager
    basek

<p class=”cite”>computer space op 30 oktober 2019 om 21:23</p>
    Als je aan 1-2-3 genoeg hebt, dan zou je een videorecorder voor DVB-T kunnen optuigen. Op YT staat een DVB-T server voor Digitenne met een Raspberry Pi. Kost ongeveer 50€, is in je hele huis te gebruiken en slaat de onversleutelde HEVC fullHD streams direct op.

Dank je wel! Dat is helaas net wat teveel gedoe. Ik moet eenmalig een bepaald programma opnemen.

Bijdrager
    nnsa

Als we af(mogen)wijken van de vraag om commerciële (RTL5) content op de iMac op te kunnen nemen, dan komt ook EyeTV in beeld (op basis van digitenne). Hardware gaat in usb poort en op de mac kan je opnemen en afspelen.

Home

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door nnsa.
    Bijdrager
    basek

<p class=”cite”>Night op 30 oktober 2019 om 21:49</p>
    Er zijn diverse websites waar je de link van de betreffende pagina kan invoeren, die vervolgens de video-stream capturen. Misschien is dat een optie?

<p class=”cite”>Night op 30 oktober 2019 om 21:49</p>

Dat is inderdaad het snelst werkend. Ik had al een site: http://downloadgemist.nl.
    Met DWDD (NPO) ging dat prima maar bij RTL had hij er geen zin in.
    Heb je nog tips voor een eventuele andere site?

Bijdrager
    basek

<p class=”cite”>nnsa op 30 oktober 2019 om 21:52</p>
    Als we af(mogen)wijken van de vraag om commerciële (RTL5) content op de iMac op te kunnen nemen, dan komt ook EyeTV in beeld (op basis van digitenne). Hardware gaat in usb poort en op de mac kan je opnemen en afspelen.

Goeie tip. Maar omdat het om een eenmalige actie gaat is een EyeTV aanschaffen wat zonde.
    Het domme is dat ik geen tv-abonnement meer heb. Anders zou ik gewoon mijn oude dvd-recorder aan de tv kunnen hangen.

Bijdrager
    nnsa

Als het éénmalig is, kan je dan niemand vinden in je omgeving die het bewuste programma (nog) voor je op kan nemen op een PVR ?

Bijdrager
    basek

<p class=”cite”>nnsa op 30 oktober 2019 om 21:59</p>
    Als het éénmalig is, kan je dan niemand vinden in je omgeving die het bewuste programma (nog) voor je op kan nemen op een PVR ?

Yes. Zeker een optie. Maar ik zou het zo graag gewoon op mijn Mac willen doen. #verderniemandermeelastigvallen;-)

Bijdrager
    GoeieDag

Een beetje TV tegenwoordig kan volgens mij prima elk programma opnemen op bv een usb stick. Kan jouw TV dat niet?

Bijdrager
    basek

<p class=”cite”>GoeieDag op 30 oktober 2019 om 22:06</p>
    Een beetje TV tegenwoordig kan prima elk programma opnemen op bv een usb stick. Kan jouw TV dat niet?

Ik heb geen tv abonnement. Was er wel een beetje *helemaal* klaar mee. NPO kijk ik op mijn Mac.

Bijdrager
    KarelWillem

GoeieDag op 30 oktober 2019 om 22:06
    Een beetje TV tegenwoordig kan volgens mij prima elk programma opnemen op bv een usb stick…

Is dat zo? Ik heb een moderne LG met Web OS 3. Maar alles wat je daar op kan nemen is wat je via USB invoert. Daarmee vervalt direct al de mogelijkheid tot opname van TV-programma’s.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    KarelWillem

http://www.downloadgemist.nl/

Ik heb hier diverse RTL en SBS programma’s op gekieperd.

En die waren allemaal probleemloos te downloaden.

Ik kan niet alles proberen, want inloggen bij RTL mag ik blijkbaar niet.

Bijdrager
    GoeieDag

KarelWillem op 31 oktober 2019 om 07:57
    Is dat zo?

Ik houd me niet zo bezig met de techniek in TV land, maar ik heb een doorsnee cheapo Samsung Smart TV, en deze kan zover ik weet -en heb ervaren- elk TV programma opnemen. Dus ik neem aan dat dat gemeengoed is geworden. Niet dan?

Verder een onding hoor; wat een klote systeem is dat OS Tizen! Traag als dikke stront.

Inactief
    Anoniem

Stuur eens een mailtje naar RTL. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Bijdrager
    KarelWillem

GoeieDag op 31 oktober 2019 om 10:28

KarelWillem op 31 oktober 2019 om 07:57
    Is dat zo?

…ik heb een doorsnee cheapo Samsung Smart TV, en deze kan zover ik weet -en heb ervaren- elk TV programma opnemen. Dus ik neem aan dat dat gemeengoed is geworden…

Nu moet ik zeggen dat ik me dan weer niet zo heel erg verdiept heb in wat mijn smart-TV echt kan. Ik ‘Chromecast’ eigenlijk alles vanaf de bank. De remote van de TV zitten zelfs geen batterijen in geloof ik.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    McPim

Volgens mij kan ik alles opnemen op m’n Samsung, op een stick op externe HDD, maar zijn die opnames gecodeerd. Je kunt er niks mee dus, behalve afspelen op diezelfde tv.. Volgens mij hè, want ik gebruik dit vrijwel nooit.

Moderator
    Night

Wat is de link naar het betreffende programma?

Want Chrome heeft er ook een aparte plugin voor
    https://chrome.google.com/webstore/detail/stream-video-downloader/imkngaibigegepnlckfcbecjoilcjbhf

Bijdrager
    SvS

Voor deze ene keer gewoon aan de buren oid vragen om het te laten opnemen (met je usb als opslag) kan dat niet? Daarmee bespaar je nog veel uitzoekwerk en geef de buren maar fles wijn, klaar.

Bijdrager
    KarelWillem

Vraag ik me nog steeds af waarom dat specifieke RTL5 programma niet te downloaden is.

Ik pak bijvoorbeeld Pawn Stars (van RTLXL), gooi die link op http://www.downloadgemist.nl, en download deze gewoon als .mp4.

Bijdrager
    nnsa

Misschien moet Karel Willem deze vraag aan RTL(5) stellen. Er zijn steeds minder streams te downloaden.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik moet niets. Heb niet de minste behoefte om iets van RTL5 te downloaden nml.

Ik zie dat ze naar Videoland doorschuiven, maar dat is na een week.

Als je binnen een week na uitzending iets wilt downloaden, gaat dat volgens mij met alles(?) prima.

Actuele shows zoals The Masked Singer kan je gewoon downloaden.

Bijdrager
    nnsa

@KarelWillem: er stond ook misschien. Verder is het een probleem van Basek, zonder enige oplossing.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.