8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Suyker

TV op Imac va Firedtv,slingbox,eyetv250?

Na tientallen topics lezen kom ik er niet echt uit

Misschien dat ik hier een duidelijk antwoord kan vinden..]

Dit is de situatie.

In ga binenkort verhuizen naar een bestaande bouw.

Momenteel heb ik Digitale tv van UPC met de hddvrbox. De Imac komt in de keuken te staan voor ik ook tv op wil hebben.

Wat zijn hier me opties en suggesties? Eigenlijk heb ik niet zo’n zin op een antennekabel helemala naar de keuken te trekken en dan aan te sluiten. Analoog beeld schijnt ook niet echt succesvol te zijn op de imac.

Nu heb ik gelezen over de Firedtv waar dus een kaart in kan. Mijn broer heeft namelijk nog digitenne abonnement lopen. Zou ik deze kaart kunnen gebruiken?

En als ik besluit de dgitenne decoder te gebruiken icm de hybrid of eyetv 250 plus ontvang ik dan gewoon alle kanalen zonder hier een antennekabel te hoeven gebruiken?

Ook heb ik gelezen over de slingbox, maar snap deze werking niet zo.

Wat is volgens jullie de beste optie met zo min nogelijk kabels en het beste beeldkwaliteit?

Bedankt alvast

Bijdrager
    defores

Ik zou gewoon de UPC mediabox nemen en daarbij de slingbox (deze streamt het weer via internet, dus zowel wifi als utp kabel). Daarbij zou ik de Airport Extreme gebruiken aangezien deze een snelle draadloze verbinding biedt.

Kortom draadloos digitale televisie die je mediabox kanalen streamt via internet.

Bijdrager
    Churchil

Slingbox is een goede optie, gaat heel makkelijk via je eigen netwerk en heeft als voordeel dat je ook op je laptop (of iedere andere pc) op iedere plek in de wereld met internetverbinding je eigen kanalen kan kijken.

Bijdrager
    Suyker

en binnenkort ook voor de iphone inderdaad

Slingbox is inderdaad wel een goede betaalbare optie. Alleen is de Pro niet in NL te krijgen alleen de Solo versie.

Hoe zit het met firedtv?

Als ik nu die aanschaf en een digitenne kaart erin stop ben ik tog ook klaar? Voordeel hiervan is dat ik gewoon op me Lcd upc kan blijven kijken en met de slingbox kan dat volgens mij niet als iemand anders op de imac zit te kijken.

Of heb ik dat verkeerd?

Moet de slingbox en upc altijd aan staan ook? of kan ik deze van afstand ook uitzetten?

Bijdrager
    Suyker
    ”defores”

Ik zou gewoon de UPC mediabox nemen en daarbij de slingbox (deze streamt het weer via internet, dus zowel wifi als utp kabel). Daarbij zou ik de Airport Extreme gebruiken aangezien deze een snelle draadloze verbinding biedt.

Kortom draadloos digitale televisie die je mediabox kanalen streamt via internet.

Moet ik de slingbox dan op de extreme aansluiten. Ik heb die airport tog niet nodig als ik gewoon de wifi gebruik van de imac via me router?

Bijdrager
    Suyker

Wat voor internet vereist het.

Heb nu 20mbit van Orange/online 20480/1024

1,5 mb dowenload. 110kbmax upload. Is dit genoeg. Wil zelf eigenlijk overstappen ivm problemen telefonie, maar upc vind ik erg duur voor de extreme verbinding.

Of maakt het voor je mac niet uit omdat je wifi gebruikt?

Bijdrager
    Vern

Mijn AP Extreme staat in de meterkast. Daarnaast staat mijn Digitenne decoder en een Slingbox classic (uit Engeland). Aangesloten en zo opiedere Mac en pc in huis tv. Kwaliteit is voor mij acceptabel, is alleen maar bedoeld om zijdelings te kijken.

Bijdrager
    Suyker

Wat is de kwaliteit vd slingbox op je mac.

Als ik het goed begrijp heb je tv van digitenne. Daarop de slingbox. Wat voor internet snelheid heb je zelf. Geen haperingen en dergelijk.

Kan je ook op afstand zappen op de imac? Anders moet je telkens naar de mac lopen

Zelf heb ik digitaal van upc. Zou dit dan beter beeld opleveren dan als ik digitaal van digitenne heb. Dit in verband dat upc op je lcd al stukken betere kwaliteit leverd

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.