20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

TV op de iMac

Mijn vriendin heeft thuis een nieuwe iMac op haar kamer (zolder).
    Ze heeft beneden digitale televisie en als basis analoog van Caiway.

Nu wilt ze graag televisie op haar iMac kijken. Nou had ik gelezen dat Elgato en Pinnacle dit mogelijk kunnen maken.
    Ze heeft geen zin om een kabel door te trekken van beneden naar boven…

Wat heeft ze precies nodig en wat gaat dit kosten?

Geblokkeerd
    Breuf

Als ze geen zin heeft om een kabel door te trekken doe jij dat toch voor haar;-)

Zonder kabel is Digitenne een idee. Er is geen draadloze oplossing om ht Caiway signaal boven te krijgen voor zover ik weet.

Je hebt daarbij extra hardware nodig om het digitenne kastje op de iMac aan te kunnen sluiten. Daarover is genoeg te vinden. Ook op dit forum.

Bijdrager
    Yeti

Ik weet dat mijn tante, toen ze haar woonkamer anders inrichtte, en toen de TV op een andere plaats zette, een kastje in de kabelaansluiting deed, en eentje in de kabelaansluiting in de TV, en dat de draadloze kabel dan dwars door de kamer heen ging:P

Geblokkeerd
    Breuf

Een draadloze kabel?

Bijdrager
    GrizzDesign

lol.

Er bestaat zoiets als een ‘draadloze TV link’. In kastje 1 de tv-kabel (“coax kabel” ?) in de outpu en in kastje twee op zolder een zelfde kabel in de output.

Vervolgens een Elgate EyeTV naar je iMac en vanaf daar de gebruikelijke voortgang.

g :: Voorbeeld “Phillps Draadloze TVLink SLV3320

Inactief
    Anoniem
    ”Breuf”

Zonder kabel is Digitenne een idee.

Je hebt daarbij extra hardware nodig om het digitenne kastje op de iMac aan te kunnen sluiten. Daarover is genoeg te vinden. Ook op dit forum.

Oke,
    Ik heb een beetje zitten neuzen maar welke EyeTV heeft ze dan nodig?

– Digitenne €7,50
    – Elgato Eyetv…?

En dan?

Inactief
    Anoniem

Is dit de oplossing?

Digitenne (€7,50 maandelijks)
    EyeTV DTT (€50)

En kan ze dit dan gewoon op elkaar aansluiten en voilá?

Bijdrager
    1984

Misschien even kijken wat er eerder over geschreven is:roll:

Bijdrager
    Yeti
    ”Breuf”

Een draadloze kabel?

Omdat ik jou niet beschuldig van hersens, leg ik het nog een keer uit, ok? Als je er zo’n :P -poppetje achter zet, dan kan dat ook wel betekenen dat het een grapje is, voor de definitie van grapje verwijs ik je door naar de van Dale.

Bijdrager
    GrizzDesign

Mag ik dan hierbij verkondigen dat het “hersenen” is ? :evil: :innocent:

Bijdrager
    1984
    ”GrizzDesign”

Mag ik dan hierbij verkondigen dat het “hersenen” is

Nee

:sotp:

Bijdrager
    Ihugo

Dat digitenne lijkt me niet echt een succes worden, aangezien je in die digitale ontvangers geen pasjes kan stoppen. En zover ik weet is het signaal wat uit de bijgeleverde kastjes van Ziggo (digitale kabel) en digitenne van KPN komt een scart signaal… Dit valt weer niet aan te sluiten op die tuners. Zelf ook nog geprobeerd met scart converters naar dat usb gevalletje aan de hybrid te koppelen zonder resultaat. Kwaliteit zou anders ook wel dramatisch afnemen. Dus zit nu nog steeds met analoog kabelsignaal op mijn mooie grote iMac. Je kan wel Ned123 met de bijgeleverde antenne ontvangen in digitale kwaliteit (supermooi!), maar helaas is dat in Nederland als enige land in de wereld zowat nodig om die stomme pasjes te gebruiken ivm kijkgeldbelasting om de rest van de zenders te mogen bekijken. Lang leve onze overheid!

Bijdrager
    Yeti

Volgens mij mag hersens ook, maargoed.

Bijdrager
    Plutarchus
    ”GrizzDesign”

Mag ik dan hierbij verkondigen dat het “hersenen” is ? :evil: :innocent:

hersens mag ook

her·se·nen, her·sens de; mv 1 zenuwmassa die het bovendeel vh hoofd vult 2 schedel: iem de hersens inslaan 3 (inform) hoofd, verstand: ze heeft een goed stel hersens

Bijdrager
    1984

:sotp:

Moderator
    Poezenbeest

Hou er rekening mee dat Digitenne inderdaad een tuner vergt met een CAM-module voor de commerciële zenders. Nederland 1, 2 en 3, Radio 1-5 en een lokale tv- en radiozender zijn ook vrij te bekijken. Elgato verkocht voor Digitenne een EyeTV410, maar die is uit de handel. Momenteel is de 610 de beste oplossing, maar de vraag is of die nog ergens te krijgen is. Er is een ander bedrijf (even zoeken op het forum), die wel een soort van 410 verkoopt, maar dan in het zwart. Je kan het ook even navragen bij de APR.

Om op de discussie terug te komen van het betalen voor televisie, daar wordt namelijk weer eens de schuld aan de regering gegeven, maar het geld dat je betaalt, is dus puur om de commerciële zenders te bekijken. Als je die kan missen, dan is het signaal van de staatszenders dus gewoon gratis. De overheid kan het niet helpen dat de commerciële zenders geld vragen voor doorzending, haar eigen zenders laat zij gratis doorzenden. Even nadenken eer je wat roept dus volgende keer.

Draadloze oplossingen om kabels te vervangen bestaan, maar verwacht daar geen wonderen van, als het signaal door muren heen moet en zeker niet als het door vloeren heen moet. De MediaMarkt heeft dit soort setjes regelmatig in de aanbieding. Waar je altijd met dit soort oplossingen tegenaan loopt, is dat digitale signalen worden omgezet naar analoog en dan vervolgens weer naar digitaal. Dat levert altijd kwaliteitsverlies op, dus als je naar een structurele oplossing gaat zoeken, dan moet je eigenlijk al voor de decoder het signaal gaan afsplitsen richting decoder en de computer.

In de meeste nieuwbouwhuizen zit overigens gewoon een kabelaansluiting in alle kamers…

Geblokkeerd
    Breuf
    ”Yeti”

…leg ik het nog een keer uit…

Wil je even aangeven waar je het eerder had uitgelegd dan?

Bijdrager
    Yeti

Want, dan kan je kijken of je het, op een andere manier uitgelegd, wel snapt?

Geblokkeerd
    Breuf

Nee hoor. Maar ik kan die eerste uitleg van je niet vinden.

Bijdrager
    Whymme

“nog een keer” als “nog wel eens”, niet als “opnieuw”

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.