20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    RalphvRoekel

Tv kijken op iMac

Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik wil graag tv kijken op mijn iMac. (gewoon ned 1, 2, 3, rtl 4, 5, etc.)Welke spullen heb ik hiervoor nodig. Het liefst niet al te duur.

Ik neem aan dat apple tv niet is voor echt tv ontvangen dus dat zoek ik niet.

Misschien belangrijk: hierboven kan ik kabel tv ontvangen. Dus digitenne ofzo hoeft niet.

Bijdrager
    deSpaanseRente

eyetv?

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik woon wel in België maar ik heb een maand of twee terug een EyeTV Hybrid aangeschaft. Dat apparaatje koste 129 euro en hiermee kun je zowel kabeltelevisie als digitaal beeld ontvangen. Wellicht biedt dat een oplossing?

Bijdrager
    boerke

Je hebt gelijk, maar een goedkopere oplossing zou natuurlijk wel welkom zijn.
    Die stick kost nml bijna net zoveel als een complete 22″ flatscreen bij de aldi.
    (die je daarnaast ook nog als HD monitor kan gebruiken)

Bijdrager
    1984

klik
    nog een klik
    [mod name=Zerk url=/profiel/Zerk] klik op de klik

http://www.equinux.com/us/products/tubestick/index.html

Geblokkeerd
    Anoniem

@1984:
    DTV via de luch is alleen NL1,2,3 als ik me niet vergis, behalve als je juist met Digitenne aan de slag gaat.

De oplossing zou idd de kabel zijn met een EyeTV… Dat en een stevige portie Google, want hoe vaak dit nou al is gevraagd? :slant:

Bijdrager
    RalphvRoekel

Okee, allemaal bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    boerke

klik
    nog een klik

http://www.equinux.com/us/products/tubestick/index.html

tja leuk lijstje linkjes, maar allemaal of DVB-T met alleen NL 1/2/3
    of dure oplossingen,
    komop, een tuner chipje net zo duur als een complete Aldi TV is overdreven

Bijdrager
    readefries

Bij welke internet provider zit je? Ziggo, UPC en Tele-2 hebben ook unicast streams die je gewoon kunt openen op je PC, misschien is dat voor jou ook een optie…

Bijdrager
    chatsmit

Glitch, kun je uitleggen wat je met unicast stream bedoelt?

Bijdrager
    Nikita

Een soort livestream van bepaalde zenders die bij het basispakket van je abonnement horen. De kwaliteit daarvan is overigens niet super.

Als je analoge TV wil bekijken, kan je een hybride tuner kopen (die ondersteunt dan dus DVB-T [Ned 1, 2 en 3] en analoge [wat er in je abonnement zit]).

Wil je digitale TV kijken, dan is er volgens mij op dit moment voor de Mac maar één oplossing, en dat is de Terratec H7 i.c.m. een Alphacrypt module en smartcard van je kabelaanbieder (en succes met het vinden van een Alphacrypt module want die dingen worden niet of nauwelijks nog gebruikt omdat het is vervangen door de CI+ modules).

Komt je TV binnen via een Tele2 lijn, dan heb je pech, want dat signaal komt binnen over een UTP kabel en gaat via een decoder direct naar HDMI, dus daar komt geen COAX kabel meer bij kijken (die je in een tuner kan steken)

Bijdrager
    Ouw

Ik gebruik een TubeStick op mijn MacBook. Die doet het thuis op je iMac natuurlijk ook. In NL alleen ontvangst van 1, 2 en 3, maar de rest is helemaal bagger dus daar mis ik niets aan. In Frankrijk en ander buitenland alleen lokale zenders, maar dat levert voldoende nieuwsinformatie op om te weten of NL tijdens mijn afwezigheid niet is weggespoeld of ten prooi is gevallen aan een dictatoriale coup, zodat terugkeer niet langer opportuun is. Dit alles zolang er geen internet beschikbaar is.
    In F wel letten op de polarisatie van het DVB-T signaal. Daar meestal horizontaal, in NL verticaal. D.w.z. antennetje in F ook zoveel mogelijk horizontaal met het magneetje tegen een stuk ijzer (bij mij zijkant camper).

Een probleem is dat die TubeStick flink wat energie uit de usb-poort trekt en dat de bijbehorende programmatuur CPU-intensief is. Het vreemde is dat e.e.a. op de accu wel meevalt, maar zodra de netvoeding ingeschakeld is, wordt daarvan gretig gebruik gemaakt. Het voedingsblokje wordt dan onaangenaam heet, d.w.z. te heet om te kunnen vast houden. Nu hoef je dat ding ook niet vast te houden, maar het baart mij wel zorgen.
    Bij zwak signaal redt dat antennetje het niet. Ik heb voor dergelijke situaties van koperdraad een kooiantenne gemaakt en die voldoet prima. Plaatje voor geïnteresseerden op aanvraag.:-)

Bijdrager
    checkmac

“D.w.z. antennetje in F ook zoveel mogelijk horizontaal met het magneetje tegen een stuk ijzer (bij mij zijkant camper)”

Dat is pas kamperen!

Bijdrager
    Ouw
    checkmac op 04 september 2010

”D.w.z. antennetje in F ook zoveel mogelijk horizontaal met het magneetje tegen een stuk ijzer (bij mij zijkant camper)”
    Dat is pas kamperen!

Ach ja, ik ben te oud om op mijn knieën in een tentje te kruipen.:-)
    Maar daar gaat het ook niet om. Wat ik bedoel is dat die TubeStick prima werkt, maar dat de plaatsing van de meegeleverde antenne enige aandacht vereist. Juiste oriëntatie en geleidende ondergrond. Ik neem aan een soort ground-plane effect. De door mij geknutselde kooiantenne heeft dat probleem niet.
    Ook digitenne heeft natuurlijk dat probleem. Destijds wilde de overheid al die foeilelijke TV-antennes van de daken laten verdwijnen. Het analoge signaal was horizontaal gepolariseerd. Bij DVB-T werd dat verticaal. Die hark op het dak was dus waardeloos dacht iedereen. Als die hark een kwart slag was gedraaid en was gericht op de lokale DVB-T zender dan had het natuurlijk prima gewerkt, maar nu is iedereen wijs gemaakt dat een knullig sprietje in de huiskamer het ook doet. Nou, dat valt tegen.

Bijdrager
    boerke
    checkmac op 04 september 2010

Dat is pas kamperen!

Was kamperen niet iets zonder TV?

Moderator
    Poezenbeest

Jazeker!

Goed, als je al een kabel moet hebben, dan raad ik je de Elgato EyeTV Hybrid aan, niet alleen omdat het past bij je wensen, maar ook omdat de ondersteunende software erg prettig is. Zo kijk ik via die software ook tv op mijn iPhone en iPad.

Als je met Digitenne aan de slag zou willen, dan moet je op zoek naar een Elgato 410 of 610, beiden worden niet meer verkocht. Daar kan je namelijk een CAM-module in kwijt. De Hybrid kan DVB-T aan zonder kaart (leuk voor onderweg) en thuis prik je gewoon de kabel van de televisie er in.

Bijdrager
    Leo5061

Hoe zit het dan met de Cinema Display? Deze kan toch geen tv-beeld weergeven!! Of toch wel?

Ik heb nl de aanschaf van een Cinema Display uitgesteld omdat ik daarop geen Ziggo kan kijken en ook geen oplossing daarvoor heb kunnen vinden. Zou dit dan de oplossing zijn waarbij ik dan ook bv Sport1 kan bekijken.

Bijdrager
    1984
    Leo5061 op 13 september 2010

Hoe zit het dan met de Cinema Display? Deze kan toch geen tv-beeld weergeven!! Of toch wel?

Zover mij bekend lukt dat niet,Wat jij bedoeld is volgens mij een Monitor TV om met de ingebouwde tv tuner om tv programma’s op het PC/Mac scherm te bekijken.

Bijdrager
    Nikita

Dat zijn overigens schermen die geen computer nodig hebben om TV te bekijken; de andere hier genoemde opties juist wel; het zijn dus twee verschillende oplossingen.

Bijdrager
    1984

Ideaal voor bijvoorbeeld studenten met een Macbook(Pro), zo kun je op je laptop werken terwijl iemand anders tv kan kijken, of gewoon als extern beeldscherm gebruiken zeker prettig indien je een 13″ MBP gebruikt

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.