9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Tv kijken op 24″ iMac, goed idee?

Mijn ouders willen nu ook over naar de Mac, maar tegelijk willen ze ook een nieuwe tv.
    Nu dachten ze waarom geen tv kijken op die iMac?

Nu willen ze de 24″ versie nemen met een eyeTV erbij.
    We hebben een analoog signaal van de een antenne op ons huis.
    Het formaat is goed voor ons dus dat is geen probleem.

Zijn er hier mensen die tv kijken op deze manier, een zo ja bevalt het jullie?
    Tweede vraag is welk kastje van eyeTV of eventueel een ander merk moeten we nemen voor deze combo?

Alvast bedankt

Bijdrager
    Steff

Mocht het formaat prima zijn is het zeker te doen. Denk erbij dat je een draadloze muis en toetsenbord neemt en je kunt zelfs internetten/tekstverwerken e.d. op de bank. Of dat ook iets is moet je bij hun nagaan.

Bijdrager
    rolandvc

Wij kijken TV op een 20 inch iMac en dat gaat prima. Dus op een 24″ zou dat zeker geen probleem mogen zijn. Vergeet niet je internetapplicaties (browser, mailprogramma, rss, e.d.) uit te schakelen als je TV kijkt. Ik heb gemerkt dat je – wanneer deze aanstaan – af en toe kleine haperingen krijgt in eyeTV. Zet je de internetprogramma’s uit, dan zijn ook de haperingen verdwenen.

Bijdrager
    mvdenberg

tv kijken zal zeker lukken. Maar wanneer je ook andere dingen op de mac zal doen, bijvoorbeeld tekstverwerken, dan vraag ik mij af waar je de iMac dan neerzet. Het lijkt mij niet prettig om vanaf de bank te zitten tekstverwerken. Of om te e-mailen. Bovendien, wanneer iemand dat doet, kan de mac niet gebruikt worden voor fullscreen tv. Dat zou een beperking kunnen zijn. En daarbij: wanneer iemand op de bank zit te internetten/e-mailen/… dan kijken de rest van de aanwezige personen zo mee. (geven je dan ongevraagt tips/commentaar).

Bijdrager
    Nietzman

Als je het mij vraagt hoort in zo’n geval in de huiskamer gewoon een TV te staan. Gewoon zo’n mooi bakbeest met een afstandsbediening.

Zo’n eyeTV lijkt me nou echt iets voor als je alleen bent.

Inactief
    Anoniem

@mvdenberg, de positie is geen probleem, deze staat op een tafel en de iMac zou worden gedraaid als iemand erop wil werken.
    Bedankt trouwens voor de snelle reacties.

En iemand die weet welke eyetv of een andere TV tuner we best nemen als we nu nog analoog kijken maar over ongeveer 1 a 2 jaar digitale TV nemen.

Bijdrager
    LEXY

Je kunt ook een Mac mini nemen met een apart widescreen toestel/scherm. Dan hoef je niet altijd de computer en Eye TV op te starten, maar kun je ook stand-alone TV kijken met zijn ingebouwde tuner. Geeft volgens mij een mooier beeld en zo ben je een stuk flexibeler.

Moderator
    unSOUND

Hier thuis hebben de combinatie:

Mac mini + 23 inch Cinema Display + EyeTV 410 + Digitenne.

Perfecte combinatie als je het mij vraagt.

Bijdrager
    reneo
    ”iWordfreak”

En iemand die weet welke eyetv of een andere TV tuner we best nemen als we nu nog analoog kijken maar over ongeveer 1 a 2 jaar digitale TV nemen.

Dat ligt eraan wat voor soort digitale tv je gaat nemen. Inprincipe kunnen alle elgato tv tuners maar 1 soort aan, behalve de elgato eyetv hybrid. Let wel op dat deze dus voor analoge tv is èn digitale signalen uit de ether. Dat laatste werkt niet als je voor zo’n abonnement een kaartje nodig hebt…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.