6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    DrJerph

TV kaarten – en ’t liefst eentje die onder OSX werkt

Ik heb gisteren als een gek zitten zoeken op het internet, maar ik vraag het nu maar aan de kenners, jullie dus….
    Ik zoek een apparaat (PCI-kaart of extern) waarmee ik op mijn Mac TV kan kijken, een TV-tuner dus. Op het internet heb ik al een paar kandidaten gevonden, maar ze hebben allemaal wel een klein nadeel:
    1. ATI XClaim PCI of USB: werkt alleen op amerikaans TV signaal
    2. Formac ProTV: werkt alleen onder OS9
    3. EskapeLabs MyTV of MyTV2Go: hebben audio-in poort nodig, en die heb ik niet (ik heb Powerbook G4 en QuickSilver G4). Ze leveren wel OSX drivers, maar alleen voor amerikaans TV signaal.

Weet een van jullie van een TV-tuner kaart die overweg kan met het het PAL-signaal (Europese TV signaal standaard) die een beetje OK werkt, en als het kan ook OSX ondersteuning biedt?????

Jerphaes

Bijdrager
    danny

Ik zal morgen voor je even opzoeken wat voor kaart er in mn 5500/275 mhz zit…is een goede kaart met pal support..

ik kom er morgen even op terug

Bijdrager
    hanss

Hoi Jerphaes en Danny,

We leven weliswaar een half jaar later, maar ik zit met dezelfde vraag. Dus, ik ben op zoek naar een TV kaart met video-opname mogelijkheden en die het beste toegerust is voor PAL, Mac OS 10.2 en de Power Mac met 2x 1 Ghz. Welke kaart is het beste, welke problemen kom ik tegen, zijn er forumdiscussies en artikelen op het net, enz., enz.

Bij voorbaat heel hartelijk dank voor reacties

Hans

Bijdrager
    Bert

[quote1:post_uid0=”DrJerph”]Ik zoek een apparaat (PCI-kaart of extern) waarmee ik op mijn Mac TV kan kijken, een TV-tuner dus.[/quote1:post_uid0]
    Had je deze vraag niet beter onder HARDWARE kunnen stellen, want dit maakt het zoeken naar reeds behandelde onderwerpen in de toekomst niet aantrekkelijk zodat telkens weer dezelfde vragen gesteld worden.

Volgende keer beter;)

Bijdrager
    Josh

MyTV van Eskape gedwnl. en eindelijk een goed beeld verkregen. Echter… geen enkel geluid! Dwnl opnieuw en wederom ge├»nstalleerd maar weer geen resultaat. Verwarrend is de nonvermelding wat nu programma of update is, verschilende volgorden getest.
    Voorlopig even laten zitten totdat misschien de website nieuwe instructies geeft voor OS 10.2.3.
    Volgens mijn televisiehandboek zit het geluidssignaal echt naast de frequentie van het beeld. Eskape

Bijdrager
    nankovic
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.