7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

TV in Mac-netwerk

Ik wil mijn HDTV in mijn Sitecom-Macnetwerk hangen.
    Nu is de Sitecom 1Gb router die aan mijn modem hangt vol (4 aansluitingen in gebruik).
    Kan ik de TV nu gewoon rechtstreeks aan het modem hangen?
    En is hij daarmee een onderdeel van het netwerk geworden?

Bijdrager
    Pieterr

Nee, je hebt een (gigabit) switch nodig. Je haalt één ethernetkabel uit je router, en hangt daar je switch aan. Die ene kabel, plus de TV, sluit je vervolgens aan op de switch.

Bijdrager
    OMT-fan

OK, bedankt voor de info

Bijdrager
    diedbaas

Wat voor ’n modem heb je? Als je meerdere ethernet poorten op je modem hebt, dan zou dat moeten werken toch?

Bijdrager
    Pieterr

@diedbaas: Niet als ze allemaal VOL zijn…

Bijdrager
    diedbaas

@Pieterr, dat klopt, ik ben niet achterlijk maar je moet goed lezen :nerd:. Uit de openingspost blijkt dat de Sitecom router vol is, maar het modem kan toch meerdere ethernet poorten hebben, waarvoor er nu 1 gebruikt voor de Sitecom router. Uit de vraag van Hans Flick leid ik af dat zijn modem nog wel vrije ethernet poorten heeft.. Neem aan dat hij niet bedoelt dat hij zijn Sitecom router uit z’n modem trekt, daar de HDTV instopt en verwacht dat alles blijft werken..

Bijdrager
    Pieterr

@diedbaas: Je hebt inderdaad gelijk, tenminste, als zijn modem een modem/router combi is. Misschien kan de TS dat er nog even bijvertellen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.