14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Skip

TV blijft op zwart bij Mac mini

… Ik heb op het forum gezocht naar verschillende topics over dit onderwerp, maar had het idee het elders niet kwijt te kunnen.

Mijn MacMini heb ik een paar weken niet gebruikt. Nu heeft hij een paar dagen aangestaan, zonder dat ik daarbij het beeldscherm heb gebruikt. Hij staat op delen met mijn MacBook Air en heb de bestanden op de Mini via de Air benaderd.
    Nu wilde ik via Plex weer eens een film kijken, maar nu is mijn is het beeld op mijn tv zwart.
    Bij het opstarten lijkt hij normaal op te starten en heb ik het Apple logo in beeld en het grijze scherm. Vervolgens wordt het scherm blauw, flikkert een keer en wordt dan zwart.

Ik heb alle toetscombinaties al geprobeerd bij het opstarten die ik kon vinden. C, Alt, Shift en ook geprobeerd de PRAM leeg te maken en de SMC te herstellen. Wat zou ik nog meer kunnen doen?

De Mini hangt achter mijn TV via DVI naar HDMI en heeft altijd goed gewerkt. Ik heb ook mijn Air via dezelfde DVI naar HDMI kabel aan de tv aangesloten en dat werkt prima. Het lijkt dus niet in de kabel te zitten

Bijdrager
    Maverick9898

Heb je je Mac Mini al een ander scherm gehangen?

Bijdrager
    Skip

Nee, heb geen ander scherm. Dat wordt dan morgen of maandag ergens wat proberen. Ik hoop niet dat er wat mee is na net iets meer dan een jaar. Heb ook al een MacBook af moeten schrijven na drie jaar met een defect logicboard..
    Ik vind het wel vreemd dat je het opstartscherm wel ziet en vervolgens wordt hij zwart..

Bijdrager
    Maverick9898

Het lijkt iets grafisch te zijn of inderdaad misschien je moederbord.

Bijdrager
    xa4ke

Al eens geprobeerd om op je macbookair met server manager het scherm over re nemen of via rzmote desktop als je dat hebt?
    Mogelijk in plex de verkeerde scherminstellingen gzconfigureerd?

Bijdrager
    Skip

Server manager.. kan ik dat ergens downloaden? Of is dat standaard aanwezig? Remote desktop heb ik niet en zie er een aardige prijs aan hangen. Ik zal ook nog even op de Plex wiki kijken

Bijdrager
    kogel

Gewoon met schermdeling in Finder op je air de mini overnemen. Zit er standaard is. Dan kan je zien of de mini het verder wel doet.

Bijdrager
    Skip

Ingeschakeld, maar het werkt niet. Er komt een melding dat ik moet controleren of schermdeling ook op mijn Mini is ingeschakeld. Dat is nu dus lastig met een zwart scherm..;)

Ik hoop nog op iets kleins want zit er niet op te wachten binnen een paar maanden weer onkosten te moeten maken. Nu 10 jaar Apple en nu raakt achter elkaar alles defect

Bijdrager
    kogel

hmm. dat is jammer. dat klopt. het moet op de mini ook aan staan. dus eerst maar aan een andere monitor hangen. Wellicht heb jij logmein oid nog er op draaien?

Bijdrager
    daanclasener

Hoe lang heb je deze mini al? Als hij toch kapot blijkt te zijn, kan je altijd nog kijken of je nog garantie hebt.

Bijdrager
    Skip

@Kogel.. zal nog wel even lastig zijn een scherm met HDMI aansluiting te vinden in de omgeving.

@daanclasener… Ik heb hem nu een jaar en 4 maanden

Bijdrager
    Skip

Ben al iets verder… Op een ander beeldscherm (TV via hdmi) doet hij het perfect. Nu ben ik er alleen nog niet achter waarom hij het bij mij niet doet. Heb nu inmiddels verschillende ingangen en kabels gebruikt

Bijdrager
    Skip

Mocht iemand nog tips hebben.. graag.. op wat voor beeldscherm of TV ik hem ook aansluit, het werkt perfect. Hij werkt alleen niet (meer) op mijn Panasonic plasma. Ik heb schijfbevoegdheden hersteld etc.. Heb de instellingen van de tv nagelopen, deze compleet gereset, maar er gebeurt helemaal niets. Ik snap er even geen biet meer van. Na het opstartscherm wordt hij blauw, dan een flikkering en gaat het scherm op zwart

Bijdrager
    Skip

Opgelost… Uiteindelijk kon ik inloggen in schermdeling.. Heb naam en wachtwoord de afgelopen week wel tig keer ingevoerd en plots accepteerde hij hem vanmiddag. Heb de resolutie van 720p naar 1080p gezet en de verversingsnelheid van 60Hz naar 50Hz .. en ik had weer beeld..:)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.