12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    kers

tutorial photo gallery dreamweaver gezocht

Ik zie door de bomen het bos niet meer, wie kan mij wijzen op DE tutorial voor het bouwen van een simpele photo gallery met dreamweaver?
    groetjes Nancy

Bijdrager
    kers

hmmmm, zo lastig dus dat niemand het weet….

gewoon zoiets als dit:
    http://aijungkim.com/DP.html

Bijdrager
    vishaakje

Niet lullig bedoeld, maar als je je topic titel copy/paste in google krijg ik als eerste hit al wat je zoekt:
    Google

Met als eerste hit een tutorial:
    http://www.entheosweb.com/website_design/web_photo_album.asp

Bijdrager
    kers

ja die heb ik gezien, maar heb geen fireworks. Ik dacht ook wel dat het zelf te bouwen was in dreamweaver, blijkbaar niet dus…

Bijdrager
    janhh

Moet het dynamisch? Zo nee, en je hebt photoshop dan kun je het met photoshop maken. Bestand->automatisch->webfotogalerie

Bijdrager
    kers

Ja die heb ik ook geprobeerd, ik wil het eigenlijk allemaal zelf kunnen instellen, waar exact de thumbs komen en waar exact de grote afbeelding. Op de een of andere maniet moet je als je op een thumb klikt de grote afbeelding kunnen inladen denk ik.

Bijdrager
    vishaakje

ok, waarom zou je het dan in Dreamweaver willen maken? Zo’n gallery ga je niet 123 maken met een WYSIWYG editor. (of misschien iWeb?)

Misschien dat een van de volgende scripts kan helpen?
    klikkerdieklak

Zijn echt niet zo ingewikkeld om in te stellen hoor:)

Bijdrager
    kers

Op heb op de academie een beetje Dreamweaver gehad en daar blijf je dan snel in hangen, want dat kan ik een beetje. Net als Flash al dat gaat wel wat beter.

Ik probeer steeds kleine beetje bij te leren door tutoruials toe te passen zo ook bij het creeeren van deze gallery, ik ben bezig met een online portfolio van een kennis en heb al een aantal pagina’s klaar. Ik wil de gallery uiteraard in dezelfde stijl als de rest van de pagina maken. Ik kon betrekkelijk makkelijk pop-ups maken dus dacht dat dit ook wel een truucje zou zijn.

ik ga eens even de links van de site die je stuurde doorspeuren… wie weet!

Bijdrager
    Pivni Pes

Eerste bericht Vandaag om 13:44

”kers”

Ik zie door de bomen het bos niet meer, wie kan mij wijzen op DE tutorial voor het bouwen van een simpele photo gallery met dreamweaver?
    groetjes Nancy

Tweede bericht Vandaag om 14:23

”kers”

hmmmm, zo lastig dus dat niemand het weet….l

Kom op zeg, is net krap een half uurtje.
    Soms is wachten niet fijn, maar de mensen helpen je hier uit vrije wil, geef ze even de kans.

Bijdrager
    kers

Oh sorry zo was het echt niet bedoeld! Maar als ik een vraag stel krijg ik altijd binnen 5 minuten een paar antwoorden, ik schrok van mezelf dat ik iets had gevraagd wat daadwerkelijk lastig was, haha!

Bijdrager
    boriskiss

Of misschien stelde je de vraag op het moment dat er sommige mensen niet online waren die je vraag zouden kunnen beantwoorden;)

Bijdrager
    kers

Voor allen die ook het antwoord op deze vraag zoeken, ik heb het gevonden en het is helemaal niet moeilijk eigenlijk. (ik heb het in een boek gevonden) Als je ook deze info zoekt kun je me mailen dan stuur ik je de pagina’s even op!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.