16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Kattukaz

Tussen vensters wisselen in safari

Met welke toetscombinatie kan je snel wisselen tussen de openstaande vensters van Safari?

Voorbeeld: Met Winploze en FireFox is het de combinatie alt-tab

Bijdrager
    MacFlurrie

F10 Expose… werkt prima…

Bijdrager
    MacAdder

Nog beter: in Safari de toetscombinatie Appeltje+~ <– Appeltje + tilde dus

Bijdrager
    Fabio

exposé, iets met een kanon en een mug…? :wink:

appeltje-tilde, werkt. verder werkt het ook bijna altijd in andere apps, alleen photoshop ‘gebruikt’ ctrl-tab. in safari tussen tabs switchen doe je met appeltje-shift-pijltjenaarlinksofrechts

Bijdrager
    michelvdb

Azerty: Command+< en Command+Shift+<
    Qwerty: Command+` en Command+Shift+`

Bijdrager
    Oppie
    ”phobia”

exposé, iets met een kanon en een mug…?

Nou dan werken die mug & kanon hier erg goed; vooral doordat ik Exposé gebruik dmv Actieve hoeken, wissel ik zeer vaak & soepel van Safarivenster!!!

De toetscombi’s van Michelvdb is vooruit respectievelijk achteruit scrollen door de vensters (of andersom, dat weet ik niet meer…:wink: ).

Bijdrager
    MacMeijers

Appeltje+Tilde is het commando werkt perfect, ook in andere programma’s overigens

Bijdrager
    Oppie

Appeltje+accent egrave is de juiste ‘uitspraak’, want voor de tilde moet je namelijk nog de shift toets indrukken (die dus overigens ook werkt, alleen dus de andere kant op… precies zoals Michelvdb al aangaf).

Bijdrager
    Fabio

als ik de vraag goed lees wil-ie de snelste toetsencombi om vensters te wisselen, zelf kom ik dan op appeltje-tilde. vind ik toevallig zelf ook de handigste, vast ook omdat ik mn linkerduim altijd op mn linker appeltje-toets heb :lol:

Bijdrager
    Nikita

Je kan ook met Tabs werken, dus dan komt alles in1 venster staan, persoonlijk vind ik dat het prettigste werken (en overzichtelijkste) :)
    Mocht je een muis hebben met scrollwiel, dan kan je op je scrollwieltje klikken om een link te openen in een tab.

Bijdrager
    Fabio

dan moet je je scrollwheel wel even zo programmeren, bij mij is dat namelijk dubbelklik :lol:

Bijdrager
    Oppie
    ”phobia”

als ik de vraag goed lees wil-ie de snelste toetsencombi om vensters te wisselen, zelf kom ik dan op appeltje-tilde.

Nog maar een keer dan: de tilde en de accent egrave zitten op dezelfde toets, maar als je tilde zegt, zeg je in feite ook ‘shift’, want die heb je nodig om bij de tilde te komen. Het is maar een detail, maar toch… Snappie?!

En die nieuwe tabs onder je scrollwheel is geniaal; gebruik deze actie ook al tijden. 8)

Bijdrager
    Fabio

“Met welke toetscombinatie kan je snel wisselen tussen de openstaande vensters van Safari? ”

als we toch over details gaan, ik zie nergens een voorkeursvolgorde :mrgreen:

maar goed, ik reageerde sowieso meer op de exposé-kwestie. daar heb je volgens mij drie toetsen voor nodig, maar dan achter elkaar.

alles bij elkaar denk ik dat Kattakuz meer dan een bevredigend antwoord heeft nu :D

Bijdrager
    Kattukaz

ehhh…
    na het proberen van appeltje+toets links van de z (durf bijna niets meer te type)
    werkte het heel goed.
    Dusss..
    Bedankt.

P.S. Met Azereus werk overigens geen enkele bovenstaande toetscombinatie….wellicht een nieuw draadtje?

Bijdrager
    Oppie

Jaha, ik ben streng in de leer!:wink: Moet wel op zo’n pause-dag…:wink:

Bijdrager
    Buzz

Ik vind het trouwens wel jammer dat die `/~ toets op Nederlandse Apples niet boven de TAB toets zit, op de plek van de §/±. Dan was het wat logischer geweest om te switchen tussen windows en applicaties. Ik heb wel geprobeerd dit in de Keyboard Preferences aan te passen, maar het is me niet gelukt.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.