6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Dicespark

Turntables + final scratch vs. Audio Controller

Ola iedereen

ik zit met het volgende:

ik draai al een tijdje met twee laptops: ééntje (windows) draait BPM studio voor de algemene music ‘flow’. de andere is een Macbook Pro (OSX) die traktor DJ studio 3 draait en gebruikt wordt voor live remixes en mash-ups.

nu wil ik meer! Ik heb een serie vinyl en cd’s, die neem ik niet altijd mee, omdat er niet altijd turntables voor handen zijn. Maar zoals je begrijpt ik digitale muziek het hoofdbestandsdeel. Nu wil ik daar op een beter manier mee mixen.
    nu twijfel ik hoofdzakelijk tussen 2 oplossingen:

1) Draaitafels kopen met final scratch (of liever traktor scratch).
    Plus:
    + heb ik eindelijk draaitafels, wat ik al erg lang wil
    + met hardware als traktor scratch heb ik full control over zowel vinyl als mp3
    – aanschaf van 2 draaitafels, mixer en een traktor scratch programma is prijzig.
    – veel mee-schouwen bij gigs!

2) Een audio usb controller (zoals Behringer BCD-3000; Kontrol DJ KDJ500 zoiets)
    + compact
    + geen extra soundcards toevoegen
    + prijzen vaak aantrekkelijker
    – beetje saai en ‘nerd’ gehalte….t zijn natuurlijk geen turntables
    – software ondersteuning onder OSX (macbook pro) is misschien twijfelachtig

Dat is een beetje mijn mind flow waar ik over zit te dubben… Heeft iemand ervaringen met deze kwestie, of misschien tips qua controllers of sets? ’t zou me enorm opweg helpen!

thankx!

Bart
    Style Beats Liberation Front

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik overwoog eerst ook om een Kontrol DJ te kopen, maar voor slechts 2kanaals vond ik het toch een beetje weinig. Hangt ervan af wat je zelf lekkerder vind werker, op een beeldschermpje (software) of met hardware.

Bijdrager
    BartjeGossen

Ik heb zo’n usb-controller icm windowslaptops in actie gezien en daar is de ondersteuning al niet helemaal top. Drivers die eruit vliegen zodat je opeens zonder muziek zit etc. Het mixen van tracks gaat haast op de automatische piloot. Ik zou in dat geval gewoon de boel gaan uitproberen icm jouw hardware en software want het is een veel goedkopere oplossing dan die eerste, je platen zijn dan wel overbodig.

Het is overigens wel verstandig om de hardware op orde te hebben maar bij een mbp zal dat wel dik in orde zijn.

Bijdrager
    Flex

ik raad je aan om traktor scratch te gebruiken, want die support intel macs (final scratch niet). verder kun je op marktplaats goedkope technics vinden. zag laats 2 technics voor 450 euro, wat heel erg goedkoop is. op technics kun je altijd vertrouwen. succes. (btw. mischien kun je ook cd draaitafels ipv vinyl draaitafels kopen, Timecode cd werkt perfect)

Bijdrager
    de wouzer

zojuist mijn 2e draaitafel verkocht, laatst ook al mijn mixer gekocht… en ik ga helemaal voor traktor. Zoiezo voor mijn oren, want strakzetten in een club kost me mijn oren. Verder hoef ik niet zo veel platen meer mee te sjouwen, kan ik bij anderen makkelijk mixen, (en had ik al final scratch). De nieuwe is niet meer goed te combineren met traktor dj studio 3. Dat kon tot december.

ik zou wel goed oppassen met het kopen van een goeie midicontroller. Vaak zijn die nogal matig en beperkt. Ik zou bijv. nooit iets van behringer kopen, dan liever evolution 33 en toetsen van computer gebruiken. Maarja…. meeste mensen gaan toch voor deze behringer.

Bijdrager
    GIJay

Platenspelers zijn echt wel verleden tijd. Ik was vroeger een full-time turntablist, deed dus heel de dag niets anders dan scratchen. Nu heb ik vorig jaar 2 cdj1000’s gekocht en was er zo van onder de indruk dat ik die technicsen maar verkocht heb. Nu heb ik ( om traktor scratch te testen) 2 technicsen geleend van iemand en god jezus, was is dat allemaal sloom om te mixen. Niets slechts over traktor scratch, dat werkt, zoals het zou moeten werken.

Persoonlijk zou ik nu nooit nog geld uitgeven aan platenspelers. Ga dus ofwel de midimatige kant op, maar zoek een degelijke controller, ofwel koop je gewoon 2 ( of 3 cdj’s) en gebruik je die.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.