4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    balgehaktbla

Turn by Turn navigatie via bluetooth.

Hallo,

Heb vandaag mijn nieuwe Iphone 5S thuis gestuurd gekregen :P.
    Toen ik de Iphone had aangesloten op de bluetooth car kit van mijn auto viel mij op dat de gesproken instructie’s van Google Maps werden voorgelezen via de auto radio. Dit was ik eerst niet gewent omdat dit mijn eerste Iphone is. Bij mijn vorige android deed hij dit namelijk niet.

In eerste instantie was ik positief verrast. Omdat dit een leuk extraatje is natuurlijk.

Nu heb ik het volgende probleem. Als er een instructie voor gelezen is dan blijft de radio nog voor +/- 20 seconden stil voordat hij weer de radio begint af te spelen.

Mijn auto: Ford Fiesta bouwjaar september-2009. Heeft een af fabriek ingebouwde bluetooth car kit. Deze versie van de carkit ondersteund geen streaming van muziek via Bluetooth.

Op het moment dat er instructie wordt voorgelezen(door google maps) lijkt het er op dat de iphone een nep gesprek simuleert zodat de instructie wordt voorgelezen via de auto radio(in het display van de auto radio komt namelijk te staan onbekende beller).

Op het moment dus dat de instructie door Google Maps is voorgelezen lijkt het zogenaamde nep-telefoon gesprek nog een aantal seconden open staan. Dit is zo lang dat het hinderlijk is(+/-20 seconden).

Wat ik dus zou willen: Op het moment dat de instructie voorgelezen zijn, dat meteen de radio weer begint te spelen.

De kaarten app van Apple zelf geeft geen gesproken instructie’s door via de radio maar doet dit gewoon via de telefoon speaker.

Alvast bedankt!!

Bijdrager
    Gastonw

Ik heb hetzelfde (andere auto). Het komt denk ik door het feit dat de iPhone staat ingesteld om geluid via de bluetooth af te spelen. Op het moment dat dit geluid komt dan maakt ie eerst een soort van verbinding en ‘wacht’ daarna of er evt. nog meer komt. Ik denk niet dat je het uit kan schakelen…

Bijdrager
    joey0181

Gewoon Apple Maps gebruiken dus, niks mis mee.

Bijdrager
    Melbuuln

Dat probleem heb ik ook in mijn Renault 2012 met Google Maps.
    Ik krijg namelijk steeds in binnenkomende gesprek maar als ik dan op het display kijk dan staat daar mijn eigen nummer.

Met de overige apps Apple Maps , Telefoon , Muziek , TomTom en Siri heb ik totaal geen problemen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.