3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    bgielink

Turbo Boost MacBook Pro 2.8

Aloha!

Er is op verschillende fora op internet al veel discussie ontstaan over de T9600 processor die in de macbook pro 2.8 zit. De eerste verkoopvoorspellingen waren dat er een P9700 in zou liggen. De andere 2 (goedkopere) macbook pro’s hebben namelijk ook een P-nummer processor gekregen bij de laatste update. de P-nummers verbruiken minder stroom 28 vs 35 watt en worden vermoedelijk iets minder warm. Dit bleek later dus niet het geval te zijn.

Maargoed de 2.8 T9600 processor (en tevens de p9700) beschikken over een Turbo Boost functie die ook op de Mac pro nehalem te vinden is. Nou wordt er door apple geen woord gerept over deze functie op de macbook pro 2.8, ook op internet is er eigenlijk niets te vinden. Weet iemand hier of het werkt? en zo ja, hoe ik dat kan zien? in activity monitor oid…?

Ik ben erg benieuwd! Alvast dank!

Bijdrager
    martijnkoemans

Dit vond ik bij macworld

the Turbo Boost technology shuts down the idle cores, while boosting the speed of the active ones. Apple says its 2.93GHz Mac Pro (a build-you-own configuration) can achieve speeds of up to 3.3GHz using Turbo Boost. For this reason, the two processors are not comparable.

bron http://www.macworld.co.uk/mac/features/index.cfm?articleid=326&pagtype=samecat

Bijdrager
    bgielink

Thx, maar dat gaat idd weer over de Mac Pro.. daar geven ze het openlijk aan dat die over die functie beschikt.. bij de macbook pro hebben ze er nog niet over gesproken… ik vraag me af in hoeverre zoiets door het OS ondersteund moet worden om te werken.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.