9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    joeri_op_mac

Tungsten T3 op OS X

Nu lees ik al diverse malen dat het allemaal zo vlekkeloos werkt… maar kan iemand mij uitleggen hoe??
    Ik heb sinds gisteren een iMac 20″ en de Palm Tungsten T3 draait onder windows (sorry) prima, onder OS X krijg ik op geen enkele manier een verbinding tot stand.

Ik heb iSync geconfigureerd, ik heb het Palm Desktop voor de Mac geinstalleerd, maar “hij ziet hem gewoon niet”…

Moet ik nog iets op de Palm installeren?? Zie ik iets anders over het hoofd??

Veel dank!!
    Joeri

Bijdrager
    CMD-Z

Ik heb een T5 prima gesynced via de mac, het kan dus wel.

Als je heb goed hebt aangesloten, palm desktop geinstalleerd hebt, dan moet je met isync hem op zn minst kunnen ‘zien’ Hoe heb je hem aangesloten? of doe je het via bluetooth?

Bijdrager
    joeri_op_mac

Dat is dus het gekke. Hij zit in een USB cradle, en dus ook via USB direct aangesloten. Maar zoals ik al zei, er gebeurt niets. Als ik mijn externe HD aansluit, verschijnt er keurig een icoontje op de desktop. Maar wat ik ook met de Palm doe, om een of andere reden “ziet het OS hem niet…”
    Ik heb in iSync wel het Palm icoontje met de naam van de gebruiker, maar dat is niet gek want die heb ik aangemaakt in Palm Desktop…
    Snap jij het?
    Je hebt dus zelf geen extra software op de Palm geinstalleerd om het werkend te krijgen?

Bijdrager
    Guido Cornet

bij mijn palm z22 moest ik de palm software installeren, daarna de palm os activeren via isync. (tip: zoek ff in isync’s help hoe dit moet). Nu kon ik via de hotsync button op mijn pda syncen met mijn comp.

Oh ja. Er komt geen icoontje op je desktop, maar als je zeker wilt weten dat hij het doet moet je ff hardware growler en growl instaleren. Dan krijg je daar een melding van.

Bijdrager
    themacs

Ik heb uit nieuwsgierigheid de instructies (zie hieronder) eens gevolgd uit de iSync Help om mijn Palm TX te syncen met het adresboek en calender. Het werkt perfect: al mijn contacten en items van de agenda staan er nu allemaal in.

Wel alles exact volgen…

1. Make sure you’ve installed Palm Desktop 4.0 or later for Mac OS X, and have synced your Palm and computer at least once using HotSync Manager.
    iSync requires HotSync 3.0, which is installed along with the Palm Desktop 4.0 software. For more information about Palm Desktop software, visit http://www.palmone.com/us/Macintosh.

2. In iSync, choose Devices > Enable Palm OS HotSync, and follow the instructions that appear.
    By enabling iSync Palm syncing, you will be able to synchronize the Address Book, Date Book, and To Do information on your Palm OS device with the information in Mac OS X Address Book and iCal on your computer. (Notes on your Palm will continue to sync with the Palm Desktop.)

3. After Palm syncing is enabled in iSync, open HotSync Manager.
    By default, HotSync Manager is located in the Palm folder in your Applications folder.

4. In HotSync Manager, choose HotSync > Conduit Settings.

5. In the Conduit Settings window, double-click the iSync Conduit, then select “Enable iSync for this Palm device.”
    This allows the Address Book, Date Book, and To Do information on your Palm OS device to be synchronized with your Mac OS X Address Book and iCal using iSync.

6. If you’re using a Palm device that’s localized for use with Japanese, select “This is a Japanese Device.”

IMPORTANT: If this is a Japanese Palm OS device and you do not select this checkbox, your information may become corrupted.

7. Click OK.

Your Palm OS device appears in the iSync window.

Bijdrager
    Gijs Raggers

In de categorie “Kost wat, heb je ook wat”: Missing Sync. Werkt als een zonnetje, geen Palm desktop meer nodig. Toppertje.

Bijdrager
    joeri_op_mac

Themacs schreef:

1. Make sure you’ve installed Palm Desktop 4.0 or later for Mac OS X, and have synced your Palm and computer at least once using HotSync Manager.
    iSync requires HotSync 3.0, which is installed along with the Palm Desktop 4.0 software. For more information about Palm Desktop software, visit http://www.palmone.com/us/Macintosh.

Maar daar ligt juist het probleem, ik kan niet HotSyncen… er gebeurt gewoon niets.. Kon ik stap 1. maar uitvoeren.
    Het wordt frustrerend…. ik heb versie 4.2.1 geinstalleerd dus daar ligt het niet aan.
    Weet je zeker, weten jullie zeker, dat je niet de Palm zelf geprepareerd hebt voordat het werkte??
    Thanks..! Joeri

Bijdrager
    themacs

Ik syncte voordien inderdaad met de Palm software zelff met Hotsync (in feite doet hij dat nog steeds, er is enkel nu een Conduit voor iSync togevoegd)
    Je probleem ligt dus effectief aan het niet kunnen syncen met de Palm desktop software. Herinstalleren dan maar?

Bijdrager
    joeri_op_mac

Ik was even “off line” –
    JA, het is gelukt! Een simpele soft reset van de Palm was voldoende om via HotSync een sync tot stand te brengen. (na een re install overigens)
    En wat is die Palm Desktop lelijk zeg!

Allen bedankt voor de tiips en het meedenken!
    :D

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.