7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    RHCAS

.ts stream bitrate verlagen (via Compressor?)

Hallo,

Ik heb een film in het .ts formaat met een te hoge bitrate voor de bandbreedte die ik kan gebruiken. Het enige wat er eigelijk moet gebeuren is dat deze film naar een (constante) 3,5 of 4,5 Mbps wordt overgezet.
    Nu kan je in Compressor een .ts maken en de bit rate opgeven. Maar het vervelende is dat Compressor zelf geen .ts fomaat in kan lezen. Ik kan dan de .ts bestand eerst omzetten naar een QT format om via FCP naar Compressor te gaan. Dit zijn extra stappen en komt de kwaliteit niet ten goede.

Weet iemand een oplossing? Ik ben al bezit geweest met HandBrake maar denk niet dat dit de juiste oplossing geeft.

Alvast bedankt
    Marco

Bijdrager
    Pieterr

Met ffmpegX kun je .TS bestanden inlezen, en converteren naar een lagere bitrate.

EDIT: Ik heb zelf net even getest met ffmpegX en een .TS bestand. Je kunt er ook voor kiezen om zowel de video als de audio in “passthrough” te zetten, en dan een .AVI bestand te laten maken. Dan wordt er niet getranscodeerd, alleen de container aangepast. De .AVI is af te spelen in QuickTime X, dus vast ook in te lezen in Compressor etc. Dan kun je tweaken met de tool die je het beste uitkomt.

Bijdrager
    RHCAS

Hi Pieter,
    Bedankt voor je hul. Nog een hele klus om ffmpegX te installeren met al die 3 speciale extra bestanden, maar dat is gelukt (hoop ik). Helaas heb ik niet het resultaat gehaald waar naar ik op zoek ben. Moet er nog eens goed op studeren. Eigenlijk krijg ik er helemaal niets speelbaars uit. Dus als je nog een gouden tip heb hoor ik het graag.

Bijdrager
    Pieterr

Heb je geprobeerd om zowel video als audio in “passthrough” te zetten, en het resultaat in een .AVI op te slaan?

Wat zit er precies voor formaat video in de .TS? Dat kun je zien met MediaInfo.

Bijdrager
    mekgek

Miro misschien nog een optie? zelf nog niet uitgeprobeerd…

Ik gebruik zelf wel eens Evom maar die is waarschijnlijk te simpel

Bijdrager
    RHCAS

Pieterr: Ja, beide in “Passthrough” maar wat er uit komt is niet speelbaar. Het .TS bestand is 1920×1080 (16:9) 5058 kbps en moet rond de 3500 worden. Nou met al die instellingen in ffmpegX wil me niks lukken.

Miro: Nee volgens mij is Evom hier inderdaad niet geswchikt voor, maar wel een leuk programma. Bedankt

Ik hoop dat er nog meer mensen gaan reageren, vast een moeilijk onderwerp. Voor mij wel in ieder geval:)

Bijdrager
    Pieterr

Wat zit er precies voor formaat video in de .TS? Dat kun je zien met MediaInfo.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.