11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    bonestaak

ts bestanden overzetten naar m2ts

Ik heb hier TS bestanden, dat zijn gecomprimeerde HD bestanden en die wil ik op blue ray overzetten. Dan schijn ik dus m2ts nodig te hebben? is dat zo? Met welk programma krijg ik deze .ts bestanden geconverteerd?
    Is er op de blue ray ook een bepaalde map indeling zoals dat bij dvd ook is?

Bijdrager
    KarelWillem

.ts kun je converteren met Handbrake.

Naar wát weet ik niet. Maar Handbrake lust ze in ieder geval.

Bijdrager
    Yannes

Converten is niet nodig, tsMuxerGUI werkt ook, voeg het bestand toe en remux het naar een .m2ts.

Bijdrager
    rtgrs

TS komt voor op DVD-video. Jij hebt gecomprimeerde HD-video als TS-bestanden. Handbrake accepteert TS van een DVD-video. Ik weet niet of BlueRay ook met TS werkt.

Probeer M2TS uit, denk ik dan… En misschien Handbrake ook?

Laat ons weten wat je bevindingen zijn!

Bijdrager
    Yannes

Een Blu-Ray heeft een wat ingewikkeldere structuur dan een dvd die alleen een “video_ts” en “audio_ts” heeft. De .m2ts files bevinden zich in een stream map en er zijn nog andere mappen die de playlist en menu etc. bevatten. Met tsMuxerGUI(de Voxmac editie is de enige die werkt op Snow Leopard) kun je de .ts files naar een Blu-Ray disk omzetten.

Bijdrager
    bonestaak

Die tsmuxergui is alleen als broncode te verkrijgen, hoe moet je die tot een app verbouwen? Yannes verwijst naar iemand die dit heeft gedaan echter het bestand is er niet meer.

Die TS bestanden komen van een hd sattelite ontvanger. Ik moet die .ts files eerst naar een ander formaat converteren, dat deed ik vroeger met mpegstreamclip maar die loopt op de hd ts files direct vast.

Bijdrager
    Yannes

Ik heb de Voxmac versie even opnieuw geupload: http://www.mediafire.com/?bb2ga28sc0ydnnf

Om hem werkende te krijgen moet je dit doen:

“Delete or rename the two following fonts : AppleMyungjo.ttf and Gungseouche.ttf located in /Library/Fonts”

Bijdrager
    Hazardous

Je kan misschien ook compressor gebruiken om het videobestand om te zetten naar Blueray

Bijdrager
    KarelWillem

En nu andersom?:lol:

Van m2ts naar iets leesbaars voor de Mac en/of Apple TV?

edit:
    Laat maar: Toast Titanium schijnt de job te doen.

Bijdrager
    Sascha

Waarom zou je gecomprimeerde dvd-bestanden willen omzetten naar blue-ray? De kwaliteit zal er niet van toenemen hoor.

Bijdrager
    bonestaak

Ik heb via diverse conversies deze hd ts naar mov kunnen omzetten, dus om in final cut pro in te laden, de totale film was te lang, er moet een stuk van het begin en einde af, (anders had ik het meteen naar blu ray over kunnen zetten zoals hierboven met die voxmac variant. De film is nu ruim 7 gb.

Echter na het editen waarbij van de 1,40 uur durende film ca 6 minuten wordt afgehaald blijft na het exporteren naar quicktime (waar moet ik anders naar exporteren?) op zich is het het gemakkelijkst om .mov film in toast te zetten die zet het meteen naar blu ray over.
    Echter na export is de film nog maar 500 mb groot dus geen hd meer, ik zie ook staan 1440 en ik moet natuurlijk 1920 hebben.

Wat zijn precies de instellingen voor final cut pro? waar moet ik naar exporteren?
    Wat nu ook gebeurd is is dat ik nu na opnieuw final cut opstarten alleen een browser scherm heb met daarnaast een preview scherm, de monteerbalken beneden zijn weg evenals het 2e preview scherm. Waar vind ik eigenlijk de plist? als ik die verwijder moet hij toch weer origineel zijn?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.