16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    bonestaak

.ts bestanden openen

Sinds dat ik een recentere mac heb (vroeger draaide ik dus 10.7) kan ik geen .ts bestanden meer afspelen. Vroeger had je daar een zwitsers zakmes (Perian) voor dat alles draaide maar helaas voor de nieuwe mac versies niet.

VLC doet maar een klein stukje, bovendien moet je niet proberen in de tijdlijn wat te schuiven, ook niet gewoon doorspoelen want dan bevriest het beeld. Mpeg streamclip, Niceplayer en Mplayerx lopen vast.

Ik kan via een programma wel naar mp4 of iets dergelijks converteren maar dat duurt heel lang, uren. Bovendien wil ik de films ook weer als het nodig is terug zetten naar de satteliiet ontvanger (backuppen op de mac) en dan moet deze weer .ts zijn.

Moderator
    Night

Ik zat meer te denken aan het aloude Zwitserse scheermes FFmpegX.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    bonestaak

Jammer server niet gevonden.

Ik heb deze volgens mij wel gehad maar daar moest je de hele directory en nog wat gegevens meegeven als parameter en dat werkte in de praktijk niet.
    Je was al een uur bezig voordat je alle gegevens netjes ingevoerd had. Ging 1 keer goed daarna nooit meer.

Bijdrager
    bonestaak

Hmm, even op ffmpegx gezocht en dan krijg ik een programma waar ik nog 3 plugins in moet zetten, via safari lukt dat wel (via Firefox dus niet)

Deze werkt dan wel maar welke output ik ook kies, de film is maar een maar seconden groot. Ook de resolutie heeft vreemde waarden, iets van 640 maal 288 terwijl de meeste .ts films 720 x 568 zijn.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Perian werkt hier prima onder Yosemite. Krijg je een foutmelding o.i.d. als je deze probeert te installeren?

Bijdrager
    bonestaak

Die staat gewoon in systeemvoorkeuren, nog even opnieuw opgehaald (versie 123) en die laat zich gewoon in systeemvoorkeuren installeren, er gebeurd echter verder niets.

Moderator
    Night

@walberg: Dat is een onhebbelijkheidje van de de OMT server. Kijk gewoon op http://www.ffmpegx.com

Kan je de TS wel afspelen in FFMgegX (ik zie net dat je Mplayer ook al geprobeert hebt, dus dat zal dan wel niet…)

Het feit dat alle toonaangevende programma’s niet met dat .ts bestand overweg kunnen geeft je ook niet te denken? Bijvoorbeeld dat er iets mis kan zijn met het bestand?

Bijdrager
    bonestaak

Nee, voorheen werkte dat gewoon toen ik nog mijn Mac pro had met 10.7 (toen kon ik ook nog gewoon fli direct draaien).
    Die ffmepegx maakt alleen hele korte filmpjes waarvan bovendien de resolutie niet helemaal klopt.

Bijdrager
    madcat

VLC zou het moeten kunnen spelen, maar ts is een container, net zoals avi of mkv.
    Het is dus afhankelijk van wat er “in” zit.

Bijdrager
    bonestaak

Ik heb net gezien dat het uiteindelijk 2 bestanden zijn die steeds vastlopen, de anderen draaien gewoon wel onder vlc en QuickTime, dus moet het iets zijn met de 2 Files inderdaad. Sorry.

Bijdrager
    Eagle1972

Komt de .ts file toevallig uit een humax decoder?

Bijdrager
    bonestaak

Nee, een Vu plus ontvanger. Voorheen had ik wel problemen met de hd films maar de gewone pal .ts bestanden gaven nooit problemen op dus een paar bestanden na die constant stil staan (terwijl de tijdlijn wel doorloopt).

Moderator
    Night

…en daar is dit er dus één van:-P

Bijdrager
    bonestaak

yep, ik heb even geprobeerd met mpegstreamclip en dan proberen te converteren maar dan krijg ik de melding Error: can’t read the frame size.

Bijdrager
    Jos Opel

Hallo Walberg, toevallig vorige week weer eens een serie gedownload met .ts bestanden. Vervolgens geconverteerd naar .mv4 inclusief Nederlandse ondertiteling met Handbrake. Voor de zekerheid net even gecontroleerd, maar is perfect gelukt.

Bijdrager
    bonestaak

Ik heb net even wat conversies gedaan, met Aimersoft naar mp4 die draait wel maar ook met wat haperingen, dus het origineel is niet helemaal goed. Ook nog eens geconverteerd met Virtualhub die was heel snel klaar > de film die origineel 45 minuten was is ineens nog maar 7 minuten.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.