14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    iJack

.ts bestanden editten, daarna naar DVD

Via Humaxgui kan ik de .ts bestanden van mijn HD recorder op m’n MackbookPro zetten. Via Toast 9 kan ik deze bestanden editten via de video player van toast. Nadat ik het te verwijderen stukje film heb geselecteerd tussen de markers kan ik nergens vinden hoe ik het gemarkte deel kan deleten. Klopt dat?

Nu heb ik de .ts bestanden en deze kan ik via Toast op DVD branden zodat ik ze kan afspelen in mijn DVD speler. Enkele .ts bestanden zijn echter te groot, hoe kan ik ze verkleinen zoals in bv windows kan met het programma DVD schrink?

Alvast dank voor de hulp!

Groet, Jaap.

Bijdrager
    fozzy
    Bijdrager
    iJack

Dank je, dit lost een deel van het probleem op. In de video player van toast wil ik het laatste stuk van het bestand afknippen. Ik selecteer het met de markers en kan nergens vinden hoe ik het geselecteerde stuk nu kan verwijderen, ook niet in het menu. Wie heeft er een tip?

Bijdrager
    k-the-ripper

Geef MPEG Streamclip eens een kans.
    Kan ts bestanden rechtstreeks importeren – in stukken knippen en eventueel converteren.

Aanmaken van een DVD in toast is daarna fluitje van een cent.
    Zelf heb ik een dreambox maar met MPEG Streamclip kan ik de box direkt benaderen., met een beetje mazzel werkt dat ook op je eigen receiver

Moderator
    unSOUND
    ”iJack”

Ik selecteer het met de markers en kan nergens vinden hoe ik het geselecteerde stuk nu kan verwijderen, ook niet in het menu. Wie heeft er een tip?

Normaal gesproken kan dat gewoon door met de rechter muisknop op de selectie te knippen…

Bijdrager
    iJack
    ”unSOUND”
    ”iJack”

Ik selecteer het met de markers en kan nergens vinden hoe ik het geselecteerde stuk nu kan verwijderen, ook niet in het menu. Wie heeft er een tip?

Normaal gesproken kan dat gewoon door met de rechter muisknop op de selectie te knippen…

Helaas… ik zoek nog even verder…

Bijdrager
    sypie

En wat als je de rest selecteert, appeltje-C , appeltje-N en daarna appeltje-V doet? Of kun je in dat programma niet een nieuw bestand maken?

Bijdrager
    iJack
    ”sypie”

En wat als je de rest selecteert, appeltje-C , appeltje-N en daarna appeltje-V doet? Of kun je in dat programma niet een nieuw bestand maken?

Nee, dat werkt niet. Ik ben al wel een klein stukje verder, als ik de markers heb geplaatst van het stuk wat ik eruit wil knippen en vervolgens het bestand weer opsla dan is het kleiner geworden maar ik zie nog niet of de stukken die gemarkeerd waren er nu uit zijn… wordt vervolgd…

Moderator
    unSOUND

Wat ik echter sowieso niet begrijp is waarom enkele bestanden te groot zouden zijn… Toast kan ze toch on-the-fly verkleinen zodat ze op een DVD passen ?

Bijdrager
    iJack
    ”unSOUND”

Wat ik echter sowieso niet begrijp is waarom enkele bestanden te groot zouden zijn… Toast kan ze toch on-the-fly verkleinen zodat ze op een DVD passen ?

Ik zou niet weten hoe (maar hoop dat je gelijk hebt!) :D

De bestanden zijn te groot voor een DVD en dat geeft hij ook aan als melding…

Moderator
    unSOUND

Dan probeer je waarschijnlijk een Data DVD te branden, en geen video DVD…

Bijdrager
    iJack
    ”unSOUND”

Dan probeer je waarschijnlijk een Data DVD te branden, en geen video DVD…

Nope, echt een video DVD…

Wat wel lukt is als ik het bestand opsla als een image file .toast dus en daarna de image file branden op DVD… Het lijkt zo omslachtig en dit moet met toast toch handiger kunnen lijkt me…

Moderator
    unSOUND

Normaal gesproken gaat het ook automatisch nadat je op “Brand” klikt. Misschien komt het doordat het een .TS bestand is… In dat geval kun je het nog het beste doen via de image. Kost je een klikje extra, meer niet.

Bijdrager
    iJack
    ”unSOUND”

Normaal gesproken gaat het ook automatisch nadat je op “Brand” klikt. Misschien komt het doordat het een .TS bestand is… In dat geval kun je het nog het beste doen via de image. Kost je een klikje extra, meer niet.

Klopt, ben blij dat alles via 1 programma kan…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.