7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    madcat

Trusted device verwijderen

Ik heb 2 factor authentication aan staan op mijn iCloud account en maak hiervan gebruik op verschillende apparaten.

Echter wil ik dat voor het ontvangen van de inlogcode dat deze niet wordt ontvangen door mijn Macbook en alleen door mijn iPhone en iMac.
    Echter wil ik op mijn Macbook wel gewoon bij mijn icloud account kunnen nadat er ingelogd is.

Als je dit probleem zoekt op internet staat er heel leuk “inloggen op appleid en bij security een apparaat verwijderen”

Echter is de website denk ik in de tussen tijd aangepast en kan het niet vinden.

Weet iemand hoe je dit kan beheren?

Bijdrager
    Shmoo

Dat kun je niet beheren. Je kunt alleen devices toevoegen en verwijderen die aan jouw account gekoppeld zijn.

Waar je de code ontvangt kun je niet wijzigen want dat gebeurt op basis van activiteit dat waargenomen wordt door Apple. Als jij op je iMac aan het werken bent en je wilt met je iPhone inloggen op iCloud dan krijg je de code op je iMac omdat het systeem daar als laatste activiteit heeft gespot. Je kunt niet zeggen, stuur de code maar naar de MacBook.

Bijdrager
    GoeieDag

Wat is jouw overweging dat je ‘m niet op je MB wilt ontvangen?

En zo vaak hoef je toch niet een 2FA code in te voeren?

Voor wie geïnteresseerd is, hier meer info over 2FA: https://support.apple.com/nl-nl/HT204915

Bijdrager
    madcat

Ah dat is jammer.

Als mijn macbook wordt gejat dan moet ik dus direct het apparaat verwijderen zodat niet direct mijn complete account wordt overgenomen

Dit kon vroeger namelijk wel.

Bijdrager
    GoeieDag

Dat moet je nog even -waarschijnlijk voor jezelf- uitleggen.

Want het klopt niet wat jij lijkt te denken.

Moderator
    Night

Als je MacBook wordt gestolen, schakel je FindMyMac uiteraard direct in via je iPhone of iMac (of willekeurig ander apparaat dat op het www kan komen).

Bijdrager
    GoeieDag

Het gaat hem om het ‘compleet overnemen van zijn account’.

En daar is nooit sprake van. Maar misschien moet Madcat uitleggen wat ie precies bedoelt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.