11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    reaction

Trust Headsets werken niet op Mac ?

Ik heb een headset van mijn broer gekregen, een trust HS-2200, wilde skypen en ichatten.
    Alleen de tegenpartij hoort mij niet, ik diegene wel. Waar kan dat aan liggen? Ik kan input
    device helemaal niet regelen:(

wie weet raad?

Bijdrager
    lowfi

Heb je toevallig een notebook?

Zo ja de input daarvan is niet versterkt. Je zal er dan een mic versterker tussen moeten zetten a la griffin imic.

Bijdrager
    reaction

het moet op een g5 quad worden gedaan… maar ik hoor diegene alleen.

Bijdrager
    Nikita

Zit de microfoon in de Line-in poort of op de mic-in? De line-in zorgt inderdaad voor een onversterkt en dus heel zacht geluid heb ik begrepen..

Bijdrager
    reaction

welke headsets zijn dan wel goed voor mac, en betaalbaar?

Bijdrager
    Nikita

Elke zou moeten werken, tenslotte is een microfoon toch een microfoon? Zou ik zeggen… Maarja, ik heb d’r dan weer geen technisch verstand van.

Bijdrager
    Len
    ”Nikita”

Elke zou moeten werken, tenslotte is een microfoon toch een microfoon? Zou ik zeggen… Maarja, ik heb d’r dan weer geen technisch verstand van.

Een microfoonsignaal is erg zwak, en moet versterkt worden. Op de Mac zit alleen een poort voor een al voorversterkt signaal (van bijvoorbeeld een synthesizer of een voorversterker).
    Vroeger hadden de Macs ook een poort voor de PlainTalk microfoons. Deze poort had ook nog een 5v uitgang om de versterker in de PlainTalk microfoon te voeden.
    Hier staat een plaatje van zo’n PlainTalk mic. plug: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=15884
    De ingang op de computer had overigens 4 adertjes, ook voor gescheiden stereo, bedoeld voor andere, betere microfoons van andere fabrikanten. Of die ooit zijn gemaakt weet ik niet…

Op vrijwel alle PCs zit ook een poort voor een microfoon. Op de geluidskaart zit dan een goedkope microfoon voorversterker, maar goedkoop of niet, voor chatten met een headset is dat natuurlijk ideaal.

Je kan op de Mac:

– een voorversterker tussen je microfoon en de computer hangen
    – een geluidskaart met een voorversterker in de computer zetten, of zo’n USB uitbreiding er aanhangen
    – een USB microfoon/headset aanschaffen

Ik weet dat het ontbreken van zo’n ‘microfoon poort’ verrekte irritant is, ik ben er zelf vele jaren geleden ook een keer ingetrapt, maar het is helaas niet anders…

EDIT:
    Hier heb je de iMic, een USB apparaatje met een voorversterker (de zogenaamde ‘microfoonpoort’ en nog wat ander spul, ik was even de naam kwijt…):
    http://www.griffintechnology.com/products/imic/
    Apple Store

Bijdrager
    bassmac

Doet dat skype het dan gewoon?
    Ik heb een Behringer analoog naar USB setje voor mijn minidisk en microfoons, maar dat is altijd een gedoe met de geluid in dingen van systeemvoorkeuren en zo -ben niet zo technisch-

Bijdrager
    Len

Geen idee… Ik heb het zelf nog nooit met zo’n USB set geprobeerd. Volgens de site zou het prima moeten werken nadat je de iMic als geluidsinvoer bron hebt geselecteerd in de geluidsvoorkeuren.

En hier is een artikel van iemand die dit dingetje met Skype heeft getest.

Bijdrager
    maxout

ik gebruik skype, via een trust headset, op mn imac g5 zonder problemen. werkt echt super.

Bijdrager
    Voodoo

De iSight heeft tevens een ingebouwde microfoon ….. (om nóg een optie te noemen)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.