22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    James T. Kirk

Trust for Mac

Misschien is het een no no voor een aantal Mac gebruikers hier, maar ik wilde het goedkopere merk Trust eens een kans gunnen, nadat ik voor mijn zoon’s spel PCtje een set Trust 2.1 speakers had gekocht!:mrgreen:
    Ontevreden met de mainstream muizenfabrikanten, die geen mooie draadloze zilverkleurige of zilver/witte 5- of meerknops muizen levert, deze keer dus een Trust “wireless laser mouse for Mac” aangeschaft. Om er een te vinden, heb ik diverse zaken afgelopen, maar ik kon hem alleen on line vinden. Ik heb hem dus “van een plaatje” gekocht. Uitgepakt van de standaard plastic verpakking (lastig openen!) batterijen er in aan de bovenkant(!) en direct aangesloten op de nog niet werkende Mac. Zodra tijdens booten de cursor zichtbaar was, werkte de muis meteen! Dus niks pairen of zo, zoals je bij andere muizen tegenkomt! De witte usb receiver heeft een blauw reagerende led. Ik kon de muis (die prima in de hand ligt voor niet te grote handen) gelijk gebruiken met de standaard Mac software, maar heb toch de moeite genomen de (Engelstalige) software te installeren. Die werkt prima, alleen had gelijk de software voor het Trust toetsenbord erbij! Die was echter probleemloos uit Systeemvoorkeuren te verwijderen. De muis is prima met de software te configureren, veel meer mogelijkheden en probleemloser dan die van Logitech! De kwaliteit doet weinig onder voor dat merk, (misschien een iets minder verfijnd scrollwiel) hoewel ik niet weet hoe lang deze muis mee zal gaan uiteraard. Pixmania is verder de goedkoopste leverancier en vraagt de minste verzendkosten! Al met al zeer blij met deze aankoop! Tenslotte ziet de afwerking er goed genoeg uit en past uitstekend bij mijn aluminium Mac toetsenbord en Mini!
    Kijk maar eens hier

Bijdrager
    Nikita

Pairen moet bij Bluetooth, dit is geen Bluetooth apparaat. Vandaar.

Maar mooi dat het werkt; heb zelf ook al een aantal jaar zo’n 2.1 setje van Trust, werkt prima, goed geluid voor wat ik wil.

Bijdrager
    James T. Kirk

Met “pairen” bedoel ik in deze context eigenlijk dat de draadloze muis contact maakt met zijn USB zendertje! :innocent: Ik heb bijna een Swissgear Daytona II verkocht, die steeds verbinding verliest op een afstand van zo’n 40 cm. Deze Trust doet niet onder voor mijn versleten Logitech, is echter een laser model.

Bijdrager
    Dick de Roos

Wat kosttie?

Bijdrager
    lbarends

trust is crap.
    als je er al naar kijkt flikkert het al uit elkaar. maar meestal zijn de muizen wel goed ookal gebruik ik ze zelf niet.

Bijdrager
    MacBoot

juist de muizen zijn slecht…

Bijdrager
    lbarends

het is wel namaak maar als er niks anders is.
    als je logitec gewend bent voelen die muizen wel heel flutterig aan.

Bijdrager
    James T. Kirk
    ”Dick

Wat kosttie?

Ik heb € 32,00 ex. verzendlosten betaald.

”lbarends”

trust is crap.
    als je er al naar kijkt flikkert het al uit elkaar. maar meestal zijn de muizen wel goed ookal gebruik ik ze zelf niet.

Kom kom, het is geen Sweex….

”MacBoot”

Je kent duidelijk deze muis niet, er is werkelijk veel slechter spul op de markt. Deze voelt degelijk aan.

”lbarends”

het is wel namaak maar als er niks anders is.
    als je logitec gewend bent voelen die muizen wel heel flutterig aan.

Het is Logitech, maar de Logitech software voor keyboards en muizen is werkelijk CRAP, de Trust software is een stuk beter. Bovendien heb ik jaren met Logitech gewerkt en ik klets niet uit m’n nek, dit is geen slecht spul, dit zit er dicht bij! Maar is een stuk mooier.

Bijdrager
    Barabas2005

Ik heb net ook weer een oude Logitech muis in gebruik genomen omdat de Mighty Mouse me een beetje begon te irriteren. En inderdaad: het gebrek aan interesse voor Apple kom naar voren in hun muis-software.

Het scrollen gaat trouwens ook een stuk soepeler met de Mighty Muis … jammer dat het ding niet echt gebouwd is voor mijn kolenschoppen.

Bijdrager
    James T. Kirk

Ja Logitech is vrij grof van formaat… Wel degelijk inderdaad, maar alles is zwart met een kleurtje…Geen mooie Mac modellen. Nogmaals, deze nieuwe Trust modellen kunnen zich meten met Logipech muizen. Over de rest van hun Mac stuff, kan ik geen oordeel vellen, maar hun prijzen zijn een stuk beter dan Logitech.:lol:

Bijdrager
    Josebo.

Voor een goede prijs-kwaliteit verhouding moet je gewoon bij Trust zijn! Vaak gewoon prima spullen voor een redelijke prijs, waar je prima mee vooruitkomt!

Sleutelbeheerder
    Night

Zolang de gebruiker er tevreden mee is, en het product precies aan zijn verwachtingspatroon voldoet, wie zijn wij dan om er een oordeel over te vellen. Zéker gezien het feit dat niemand deze muis verder ooit gebruikt heeft.

Bijdrager
    Xserve

Ik ben ook tevreden over meerdere producten van Trust, dus rommel is het niet.

Bijdrager
    MacBoot
    ”James
    ”MacBoot”

Je kent duidelijk deze muis niet, er is werkelijk veel slechter spul op de markt. Deze voelt degelijk aan.

dan moet Trust in 2 jaar wel heel erg verbeterd zijn in kwaliteit want daarvoor heb ik zo’n 5 jaar met verschillende Trust muizen gewerkt en allemaal hielden ze het niet langer uit dan hooguit 2 maanden:roll:

Moderator
    Mac Daddy

Trust is een zogenaamd stickermerk. Ze hebben nooit de productie zelf in handen. Het ene product van Trust kan bij een goede fabriek vandaan komen en het volgende kan bij een fabriek vandaan komen die geen goede producten levert. Daarom zegt bij Trust de naam niet zo heel veel. Ik heb er nu een USB hubje van. Die werkt prima. En die muizen blijkbaar ook.
    Het probleem is alleen dat je het van tevoren niet weet of het goed is bij Trust. De prijzen zijn vaak gunstig, maar of je een goed product hebt, weet je niet.

Bijdrager
    RowanW

Trust toetsenborden zijn bar slecht… Na anderhalf jaar zijn de letters volledig weggesleten van de toetsen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, dan waren de toetsenborden van de Mac’s altijd een stuk beter. :wink:

Ik kan me nog een rij G4/G3 toetsenborden herinneren waarmee ik vier keer bij de winkel heb gestaan omdat de witte belettering compleet verdwenen was.

Bijdrager
    RowanW

Toen zat ik nog aan de Windows-pc’s;)

Bijdrager
    James T. Kirk
    ”MacBoot”
    ”James
    ”MacBoot”

dan moet Trust in 2 jaar wel heel erg verbeterd zijn in kwaliteit want daarvoor heb ik zo’n 5 jaar met verschillende Trust muizen gewerkt en allemaal hielden ze het niet langer uit dan hooguit 2 maanden:roll:

”RowanW”

Trust toetsenborden zijn bar slecht… Na anderhalf jaar zijn de letters volledig weggesleten van de toetsen.

Ik ken de verhalen nog van: “een Japanner roest al op de boot”, Een Alfa roest al in de brochure. En dat was allemaal ook zo! Nu brengt Trust een lijn uit voor de kritische Mac gebruiker. Mogelijk hebben zij bij zichzelf wel gedacht dat ze dan toch duidelijk naar een hoger segment moeten. Héél eerlijk ben ik, ik zie hier en daar bij de randjes wel enige kleine onzuiverheden bij de afwerking, maar dan heb ik een equivalent van een vergrootglas. Normaal in de hand genomen, zie je dit niet en voel je het ook niet. Dat afslijten van de letters ken ik van een andere Trust muis van een vroegere buurman, maar in mijn geval zou alleen de witte belettering van “Trust” afslijten:lol: Maar als je het “große und ganzen” ziet, is het een weldoordacht ontwerp, het voelt degelijk genoeg aan, werkt, zoals het hoort te werken en niet zoals een goedkoop prul van Action. Ik zie een stelletje mooie USB hubs van Trust en wéét van vrienden die er een van Trust hebben, dat die altijd en goed werken. Ik zie ook een mooie kaartlezer en zou dat dan ook wel aandurven. Bovendien hebben ze vergeleken met een aantal andere merken een prima prijs/kwaliteitsverhouding. De software doet wat het belooft en niet zoals de software rommel van Logitech!

P.S. Deze muis heeft overigens ook nog 2 jaar garantie!!

Bijdrager
    James T. Kirk

Update: Inmiddels heb ik de Trust muis al 8 maanden en hij houdt zich uitstekend! Batterijen gaan lang mee, er slijt niks, alles werkt zoals je mag verwachten van een goede muis, maar schoon is die niet meer, net zomin als mijn alu Mac keyboard. :lol: Nadeel van veel wit en lichte kleuren! ’t Wordt tijd dat ik de boel weer eens schoon maak! :sealed:

Bijdrager
    Sufkont

Hallo James,

om welk type gaat het eigenlijk?
    om deze: http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=15902
    of om deze: http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=15903

Ik overweeg om 1 van deze te kopen en mogelijk beiden (vrouw wil perse een draadje….)

Wat is “lang” bij jou als je het over de batterijen hebt?
    1mnd of 3 mnd of???

Groeten

Marco

Bijdrager
    James T. Kirk

Hallo Marco, het is de wireless versie en ik ben er zeer tevreden over. Opvallend is wel, dat ze ‘m nu verkopen als óók voor Windows, dat was destijds niet zo, maar ik ben goed te spreken over de bijhorende software, die niet zoals Logitech software rare dingen doet. Als je installeert, merk je overigens dat hij tegelijkertijd ook de software voor het Trust toetsenbord installeert, maar die is ook weer te verwijderen. Hoe lang de batterijen meegaan, ik heb het niet bijgehouden, maar 3 maanden zou best kunnen, ik zet hem nooit uit (wat ook nog kan) en ben dan verbaasd als hij opeens knippert! Overigens gebruik ik oplaadbare, nu toevallig die van Trust uit een oplader van de Dirk van de Broek! Ik heb de zender van de muis achterin mijn Dell scherm’s usb poort zitten, zo zie je je hem niet en het werkt uitstekend (alleen in het donker zie je wat schemeren achter het scherm, want een blauwe led binnenin geeft reactie op je muisbewegingen) Een héél enkele keer heb ik geen reactie (bijvoorbeeld na een lange slaapstand) maar dan even onderop op reset drukken is ‘tie weer wakker. Dat gebeurt zo sporadisch, dat het mij opvalt als het nodig is. Schoonmaken is zo nu en dan nodig, het zachte rubberachtige kunststof aan de zijkanten wil wel vies worden, ik was mijn handen nou niet bepaald de hele tijd! :wink: Schoonmaken gaat makkelijk. De batterijen gaan BOVENAAN erin, wat ik veel gemakkelijker dan dat gepruts via een veel te nauw vierkantje onderin bij Logitech! De kwaliteit van het kunststof is prima en nog geen slijtage van de zilveren lak, wat je vroeger veel zag bij Trust!

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.