6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    MacFan55

Trust Camera aangesloten; er gebeurt niets?

Sinds kort hebben vrienden van mij een TRUST camera gekregen bij “een paar pakjes boter”. Er zitten wel drivers voor winshit bij maar niet voor Mac OSX.
    Als ik de camera op een mac aansluit met bijgeleverde usb-kabel gebeurt er niks. iPhotos staat ingesteld om op te starten, maar ook dat gebeurt niet. Als ik iPhoto handmatig opstart heb ik niet de mogelijkheid om foto’s te importeren omdat de camera niet herkend wordt.

Is er nog een andere mogelijkheid om deze camera te gebruiken met OS-X?
    Weet iemand nog een andere megelijkheid?
    OSX 10.6.2 iMac 400 512 Mb Ram
    Camera: Trust M 310 AV:(

mvrgr MacFan55 uit Erica

Bijdrager
    Tristan

Ik denk dat het direct aansluiten lastig wordt. Ik ken de camera zelf niet maar neem aan dat er een standaard geheugenkaartje in zit: smartmedia of compactflash. Wat je dan kunt doen is een losse cardreader kopen van bijvoorbeeld SanDisk. Heb er zelf ook een. Als er op het doosje van de reader staat dat hij OS X compatible is zal het wel werken onder iPhoto.

Greets
    Tristan

Bijdrager
    Ludo

Voor usb cam kijk bij volgende draadje:

http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=951

Bijdrager
    Tristan

Hmmm snap de vraag nu niet helemaal meer, gaat het om een digitale (foto) camera of om een webcam? Er werd iPhoto genoemd dus neem aan geen webcam…

Bijdrager
    Ludo

De trust fotocamera’s worden waarschijnlijk (nog) niet ondersteund in OSX. misschien is er beeld uit te krijgen als webcam met het prog. maccam – daarom mijn opm.

Bijdrager
    2manydjs

Er zijn wel trust camera’s die worden ondersteund.
    Je kan de drivers gewoon downloaden vanaf http://www.trust.nl/products/themes/digitalcameras/ .
    Als jouw camera niet wordt ondersteund, kan je nog proberen of ie het wel doet als webcam d.m.v. macam, maar dat stond waarschijnlijk wel in de link die Ludo gaf.

Succes

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.