5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Pip

True Type of PostScript?

Hallo,

ik koop een letter voor een windows gebruiker, die het als standaard type-letter gaat gebruiken voor brieven. Ik weet niet of hij laserprint of inkjet. Beide waarschijnlijk.

Welke versie kan ik het best aanschaffen? TrueType of PostScript?

Bedankt!

Bijdrager
    maxunamax

true type wordt standaard ondersteund in windows… lijkt mij de beste optie… het vroegere verschil tussen postscript en TT is volgens mij nauwelijks meer aanwezig. Een andere optie is bijvoorbeeld wél OpenType… wordt probleemloos door beide platformen (OSX en XP) ondersteund tegenwoordig.

áls je de keuze hebt op OT… doen!

succes,

M.

Inactief
    Anoniem

Voor Postscript lettertypen heeft hij Adobe Type Manager of Suitcase nodig, Truetype kan je gewoon in de Fonts map douwen.
    Is er geen Opentype versie van het lettertype? Die kan ook in de fontmap, maar levert volgens mij WEL goed resultaat op Postscript lasers.

Bijdrager
    computer space

OSX kan je tegenwoordig alles voeren, zonder extra hulpprogramma’s. Dus TT mac, TT win, PS mac, PS win en Opentype fonts. Windows eet TT-win, PS-win en Opentype out of the box (zonder extra software. Opentype is het best, daarna zou ik voor TT-win gaan denk ik. Ook heel breed gedragen (windows/linux/mac).

Bijdrager
    Pip

dank allen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.