2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Edwinzomerzang

Troubleshoot connectie Lion naar een Windows Share

Beste lezers,

Ik ben bij het instellen van een netwerkconnectie van een Imac (Lion) naar een windows Share (Windows 7 Prof) op een vreemd probleem gestuit en het is me tot op heden nog niet gelukt om dit op te lossen.

Ik heb een netwerk waarin een drietal Windows Desktops connectie maken naar een ‘server’ (Windows 7 Professional). Tevens is er een MAC aanwezig (ik denk dat het probleem bij de mac zit, vandaar de post in dit forum). In eerste instantie kon ik netjes inloggen via de ‘ ga naar server’ optie in Finder en een connectie maken naar de netwerkshare.
    Dit lijkt ‘ spontaan ‘ niet meer te functioneren en ik heb al het halve internet afgezocht om dit probleem te troubleshooten
    Ik kan vanuit de mac via extern bureaublad gewoon connectie maken naar de windows 7 machine. Pingen lukt ook. Via smbutil krijg ik netjes het IP adres als ik de hostnaam van de server intyp. alleen verbinden met de share lukt niet meer. Ik heb voor testdoeleinden een map op de windows machine gemaakt genaamd test, welke voor iedereen in het netwerk toegankelijk is, maar hiermee lukt het ook niet,

Firewall op de windows machine heb ik tijdelijk uitgeschakeld. heeft ook geen verbetering opgeleverd.

Weet iemand een goede manier om dit verder te troubleshooter!?

Bijdrager
    DucoBorn

Je kunt proberen je Mac te updaten naar Mountain Lion of Mavericks, Yosemite zou ik nog niet doen vanwege snelheidsproblemen. In het geval dat je een ssd hebt kan dit wel. Verder zou je kunnen proberen om de login namen en wachtwoorden van de Windows PC direct over te schrijven.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.