7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    EchoTango

troubles met iphoto

Ola medemaccers…

Even een vraagske, ik heb sedert een paar dagen een imac, en ik ben bezig mijn fotokes erop te zetten.

Nu wil het geval dat wanneer ik mijn mapjes met foto’s ga importeren in iphoto, die de hele bliksemse kolerebende door elkaar gooit. Moet ik mapje voor mapje importeren???

Tevens vraag ik me af of wijzigingen die ik met iphoto maak, ook echt gewijzigd worden, dwz in het originele mapje op de harddisk…

Ciao!

Moderator
    unSOUND

Als je in de menubalk van iPhoto klikt op “Weergave > Filmrollen” zie je voor elke map die je hebt geimporteerd een symbool van een filmrolletje staan… op deze manier kun je sneller een bepaalde serie foto’s vinden.

Op het moment dat je een verandering aan een foto maakt, wordt de veranderde opgeslagen, en de origienel versie wordt bewaard in een aparte map, voor het geval je spijt krijgt van de aanpassing en het origineel terug wilt hebben.

Bijdrager
    Yaris

iPhoto zet je foto’s in mappen volgens datum. Maar je kunt in iPhoto zelf je foto’s sorteren (zie Weergave > Sorteer foto’s) en ook albums of slimme albums aanmaken (zie Archief).

Wijzigingen aan foto’s worden bewaard in een aparte map ‘Modified’. De oorspronkelijke foto staat in de map ‘Originals’. Je kunt in iPhoto ten alle tijde het origineel opnieuw zien via Foto’s > Terug naar origineel.

Bijdrager
    EchoTango

Oke, thanx voor de tips!

Weten jullie of ACSee ook op de Mac te verkrijgen is? Dat programma ken ik door en door… Het lijkt me beter dan iphoto (tot nu toe…)

Bijdrager
    Yaris

Hoe kun je na een paar dagen al een oordeel vellen over iPhoto? iPhoto heeft meer mogelijkheden dan je denkt en het is helemaal geĆÆntegreerd in OSX.

Moderator
    unSOUND

“Wat een boer niet kent, eet ie niet.”

Ik sluit me volledig aan bij Yaris… iPhoto is een prima stuk software, maar dat zie je alleen als je stopt met denken aan het verleden, en wat je toen gebruikte.

Bijdrager
    EchoTango

Oke, jullie hebben wel een punt… Ik zal me er eens in storten…

Adios!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.