28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    MMN

Trojan verwijderen

ik heb nu een trojan in mac osx 10.4 maar weet niet waar ie staat dus ook niet hoe ik hem moet verwijderen

iemand misschien een idee

Bijdrager
    klaus

wat zeg jij nu?

1 : hoe ben jij aan 10.4 geraakt? Of is het een torrentbezoekje geweest
    2 : van waar zou jij die trojan moeten gehaald hebben? Voor zover ik weet zijn er nog gn trojans voor os x.

Bijdrager
    Eagle

Hebben we wel wat meer informatie nodig..

Hoe weet je bijvoorbeeld dat het een trojan is, waar heb je dat op gebasseerd?

Bijdrager
    Larz

ROFL goed bedacht. :sealed: :x

Bijdrager
    MMN

kijk dan maar eens op underground sites zoveel trojans zijn er voor mac osx
    en ja ik kom aan 10.4 door torrent bezoekje en

ik was zo dom geweest om zelf die trojan te installeren

Bijdrager
    Napsju

Erg leuk bedacht!, hier zitten de moderatoren ook erg op te wachten…. 8) 8) 8)

Bijdrager
    MMN

het is een trojan omdat hij in login items staat er staat

CARBONKEYS TROJAN Server 1.2 zoek dat maar eens in google en datn 2de site kijk daar eens
    hij gebruikt internet snelheid en staat bij “activity Monitor” :sealed:

Bijdrager
    chm

1 april is al lang voorbij, lijkt mij.:D 8)

Bijdrager
    Larz

:sotp: , dus slotje erop:P

Bijdrager
    MMN

jullie denken echt allemaal te makkelijk en dat er geen trojans zijn voor mac osx
    installeer jij dit maar eens allemaal zal je het zien

[mod:79c5707d21=”mac-ofiel”]Link verwijderd, geen verwijzingen dus naar illegale zaken.[/mod:79c5707d21]

Bijdrager
    DJay

Sorry maar ik vind het wel heel erg lame om een illegale versie te installeren.

Zoek je hulp maar ergens anders!

Bijdrager
    Larz

Had je maar bij zinnen moeten zijn toen je hem installeerde… het is dom. Tiger opnieuw installeren, als het waar iss…..

Bijdrager
    xkrprtl

Omdat het Trojan heet is het nog niet een trojan… Carbon Keys is gewoon een programma dat je toetsaanslagen registreerd (zoals je zelf ook kunt lezen). Handig voor als je even niet thuis bent en wilt weten wat er met je Mac gebeurt. Gewoon in de finder het programma opzoeken en met al het gerelateerde verwijderen. En natuurlijk uit je opstartlijst halen.

Bijdrager
    MMN

ok tnx daar heb ik teminsten wat aan

Bijdrager
    Turver

En nu niet meer zomaar in het wilde weg gaan roepen dat je een Trojan op je systeem hebt, h├Ę?

Bijdrager
    zero200

Ik had ook een trojan hoor, ze bestaan wel voor Mac os X
    elke keer dat norton de map ging scannen waar die inzat crashde de hele computer
    ook als ik hem extern scande (via netwerk, of via firewire)
    ik weet niet of het uiteindelijk is opgelost (mn pa was er mee aan het vechten)

Bijdrager
    BlackMAC

nieuwe screensaver macosX10.4:P

Bijdrager
    mr.greenish

Ik snap niet warom iedereen zo moelijk doet en het niet gelooft:x Als of het onmogelijkk is…
    Ik had ook een keer een troyan te pakken, wel makkelijk weg te halen (ook op manier dat Funqtion zegt:) maar ja het was er wel een.

Omdat het Trojan heet is het nog niet een trojan… Carbon Keys is gewoon een programma dat je toetsaanslagen registreerd (zoals je zelf ook kunt lezen). Handig voor als je even niet thuis bent en wilt weten wat er met je Mac gebeurt.

Inderdaad… maar je kan toch zelf bedenken dat ook op een verkeerde manier gebruikt kan worden.
    En dan is het eigelijk opeens wel een trojan:P

Wel stom van die persoon die het probeert te verspreiden die ook troyan te noemen…

Bijdrager
    gretver
    ”DJay”

Sorry maar ik vind het wel heel erg lame om een illegale versie te installeren.

Zoek je hulp maar ergens anders!

Natuurlijk zijn er “trojans” voor macosx. Ze kunnen alleen niet automatisch ge├»nstallerd worden/ verspreid worden. Maar dat beweert de vraagsteller toch ook niet. Hij zegt dat hij hem zelf heeft ge├»nstalleerd. Er zijn veel sites met downloadbare enge programmatjes. Daar is op zich niets illegaals of engs aan.

Niet met zijn allen over iemand heen vallen omdat je denkt iemand te moeten veroordelen. Je kunt ook niet reageren. Hhrrwww, enge morraalridders.

Bijdrager
    Dorkiban

Nee hoor een trojan is pas een trojan als hij een achterdeur openzet (poort) en berichten uitwisselt. Een keylogger is dus geen Trojan, alleen als hij deze info uitwisselt met een andere server. En hierin zit hem de truuk: bij Windows staan (stonden voor SP2) zo veel poorten open dat je het kon voelen tochten uit je scherm. Trojannnetje zo gedaan.

Onder OS X moet de Admin toestemming geven tot het openen van poorten, zolang dje dat niet doet ben je redelijk veilig, in elk geval zo veilig dat ik ook nog niet geloof dat er Trojans zijn voor Os x…

Edit:

Hhrrwww….

Huh?:D :wink:

Bijdrager
    Oppie
    ”zero200″

elke keer dat norton de map ging scannen waar die inzat crashde de hele
    computer

E├ęn ding is zeker: als Norton zegt dat je een Trojan hebt, zegt dat dus niks. Norton…brrrr!

De bedoeling van een Trojan is dat het gedeeltelijk je systeem over neemt, en dat gaat toch moeilijker in OS X, dus vandaar dat ongeloof.
    Meer over dit onderwerp is hier te vinden.

Bijdrager
    Boskabouter
    ”zero200″

Ik had ook een trojan hoor, ze bestaan wel voor Mac os X
    elke keer dat norton de map ging scannen waar die inzat crashde de hele computer
    ook als ik hem extern scande (via netwerk, of via firewire)
    ik weet niet of het uiteindelijk is opgelost (mn pa was er mee aan het vechten)

Ja idd, de Trojan die je computer crashte heet NORTON;) sinds OSX heben die hun zaakjes nooit echt goed meer voor elkaar gekregen….

Ik vind het sowieso belachelijk dat iemand hier ff komt toeteren “ik heb 10.4 (illegaal) en een of ander pokkeprogrammaatje (zal dan ook wel illegaal zijn) zelf geinstalleerd en nu heb ik een probleem”….. kunnen jullie ff oplossen?? lijken wel Windows toestanden zo….

Bijdrager
    dhawk

though luck … wees blij dat je het ondekt hebt
    helaas is de enigste remedie opnieuw instaleren (alles OS + apps)

Maar ja Tiger komt toch binnekort uit dus kan je gelijk met een schone lei weer beginnen.. 8)

——————–
    Die gasten in troje zullen toen wel gedacht hebben; “zo’n gegeven paard moeten we maar niet
    in de bek kijken”…

Bijdrager
    JeePee

Ik vind dat iemand hier op het forum toch wel problemen moet kunnen neerleggen, daar is het forum toch voor. Dat iemand illegaal bezig is, tja dat is niet goed te praten, maar hulp moet je hier toch zeker kunnen vinden, alleen maar kritiek leveren en niet verder helpen is niet de manier vind ik.
    Toch is het handig om direct wat meer informatie mee te leveren, ander blijft het loos geroep en neemt niemand het serieus. Je zaait alleen maar twijfel en eventuele paniek, in dit geval onnodig.:D

Een keylogger kan handig zijn (geen idee waarvoor:wink: ) en moet natuurlijk bij het opstarten gestart worden, anders heb je er niets aan. Er is een trojaans paard genaamd Underhand, maar die moet je zelf downloaden en installeren. Voor zover ik weet wordt het niet alle of zelfs door geen antivirus voor de Mac herkent. NetBarrier X houdt er in ieder geval wel rekening mee, dus neem ik aan dat VirusBarrier X het wel herkent.:D Maar wees niet bang, want alleen als je het zelf bewust hebt geïnstalleerd, heb je het.:roll: Je vindt het dan tussen je opstartbestanden.:D

Bijdrager
    dhawk

Het lijk mij dat het toch wel mogelijk is dat een trojan zichzelf in de je opstart routines instaleerd zonder dat dat in de gui zichtbaar is, dus zonder dat je dit zelf bewust in de gaten hebt.

Op het moment dat je zo’n trojan instaleerd (door bv een applicatie te instaleren, waar die trojan op mee lift) en er wordt gevraagd voor admin rechten.. wat belet een trojan dan om met behulp van die admin rechten je systeem aan te passen .?.

stel het volgende scenario:

– een cracker maakt een ‘aangepaste’ copie van bv Virtual PC (of elke andere willekeurige app of wellicht zelft OS -> bv een tiger rip) beschikaar bv op een p2p netwerk
    – de setup bestanden van de applicatie bevatten extra (voor de gebruiker niet merkbare) routines die er voor zorgen dat er, naast de applicatie, ook bv een keylogger wordt geinstaleerd.
    – in het onderliggende besturingsysteem (welke de opstart van de OSX grafische schil verzorgt) zitten vast bepaalde opstart routines welke vermoed ik gewoon zijn aan te passen, en er dus voor kan zorgen dat de bewuste trojan gewoon elke keer wordt opgestart, zonder dat de gebruiker dit ook maar in de gaten heeft.

Het advies in de winhoos dat luidt; installeer allen iets van betrouwbare bron , geld mijns inziens net zo hard op mac. De meeste problemen die op windows optreden zijn juist doordat het os op een aantal punten gewoon uitnodigt om trojans te instaleren (bv die internet exploder browser die maar vanalles download en installeerd, om nog maar te zwijgen over foutlook).

Misschien een beetje zwart/win neergezet… maar wil alleen maar duidelijk maken dat ook voor OSX de gevaren van trojans niet al te gemakkelijk moeten worden afgedaan.

Als ik ook maar het vermoeden zou hebben dat er een keylogger op mijn systeem staat, dan ging er toch echt ASAP een nieuw OS over mijn ibook heen -> en werd het tijd voor weer eens een wachtwoord change ronde op al mijn systemen/accounts etc…

Bijdrager
    dhawk

strikt genomenen is een keylogger die je zelf op je eigen systeem instaleerd voor die functionaliteit, niet echt een trojan te noemen… tenzijn die keylogger, zonder dat je het weet, ook nog alle key aanslagen doorstuurt naar iemand anders. :sealed:

Bijdrager
    The Podfather

Niet toevallig deze Trojan geinstalleerd?

Bijdrager
    JeePee
    ”dhawk”

Als ik ook maar het vermoeden zou hebben dat er een keylogger op mijn systeem staat, dan ging er toch echt ASAP een nieuw OS over mijn ibook heen -> en werd het tijd voor weer eens een wachtwoord change ronde op al mijn systemen/accounts etc…

Helemaal mee eens. Ik zou er bovendien achter proberen te komen hoe dit mogelijk is en hoe het in de toekomst zo goed mogelijk is te voorkomen.:roll:

En wat betreft het crashen van Norton op die trojan (waar zero200 het over had), het kan van alles zijn waar Norton op crasht, dat hoeft echt niet speciaal iets te zijn wat schade kan aanrichten op Mac OS X, het kan, maar hoeft niet. Het kan dus net zo goed een Windows-trojan zijn die je via P2P gedownload hebt. Ik heb in het verleden ook wel wat Windows-troep gedownload om hiermee een PC van familie te beveiligen, etc. daar bleek ook zo vaak een virus of trojan in te zitten.:? Altijd alert blijven, want die rommel heb je zo in huis.:|

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.