5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Teekitiezie

Triple boot + vmware fusion

Ik heb dus net een tripleboot gemaakt op mijn mbp mbv rEFIt. (Leopard – Ubuntu 8.04 – XP)
    Native werken ze allemaal,
    maar nu probeer ik om mijn windows-partitie virtueel te draaien in Vmware Fusion
    zoals dat vroeger kon met de bootcamp-partitie (dualboot).

En dit wil dus niet werken:( “no bootable device found” zegt fusion)
    Heeft er iemand hetzelfde probleem en mss een oplossing gevonden?

Bijdrager
    Rickje

Heel toevallig heb ik 2 partities.
    1 OSX.
    2 Windows.
    Via BootCamp gemaakt. In VMWare Fusion kan ik gewoon mijn Windows booten. :D

(Heb je natuurlijk niks aan, ik zal me instellingen ff nalopen ofzo)

Edit:

http://www.vmware.com/products/fusion/features.html#c25451
    Break out of Boot Camp
    Already running Windows XP or Windows Vista on your Mac using Apple’s Boot Camp? No problem. VMware Fusion automatically detects your Boot Camp partition and lets you access it as a virtual machine, giving you the flexibility to run Windows XP or Windows Vista alone or side-by-side with Mac OS X.

en
    VMware Fusion, Apple Boot Camp, and Windows Activation

Dat werkt dus niet? Uhh.. dan moet iemand anders even helpen. :?

Bijdrager
    Teekitiezie

Eerst had ik dus gwn windows met bootcamp geinstalleerd en dan werkte Fusion wel zoals het zou moeten:)
    dan heb ik mijn mac-partitie in 2 verdeeld, refit en dan ubuntu geinstalleerd
    toen werkte xp niet meer (bsod met unmountable volume ofzo)
    toen xp ge-herinstalleerd en vanaf dan werkt alles native, maar dus niet via Fusion :s

Bijdrager
    KnotNuts

VM zoekt waarschijnlijk op het verkeerde activeringspunt, dus; De map Boot camp (~/Bibliotheek/Application Support/VMware Fusion/Virtual machines/Boot camp) weg gooien (of even verplaatsen voor de zekerheid). Fusion maakt dan zelf weer een nieuwe aan.

Bijdrager
    Teekitiezie

1000 maal bedankt, jij bent een held !
    Ik heb Fusion wel nog eens helemaal verwijderd (inclusief de map die je zei en diegene in macintoshHD/library… ipv ‘user’/library… ook)
    dan opnieuw Fusion geinstalleerd, ff zijn werk laten doen ee voila:)

Moest ditzelfde truckje nou ook nog eens lukken met Ubuntu, dat zou de hemel op aarde zijn :evil:
    maar die partitie wil al niet mounten:(

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.