4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    MBFAN123

Trillende MBA produceert geluid in EarPods.

Hallooo mensen!

Ik ben op dit moment al bijna een jaar bezitter van een macbook air 13inch (van medio 2013).

Ik ben er erg blij mee, en hij bevalt goed.

Echter, 1 irritatiepuntje.

Als ik mn macbook aan het opladen ben, trilt hij. Over dit probleem heb ik op een aantal forums ook al gelezen. Dit doet hij enkel in een niet-geaard stopcontact.
    Geen problemen mee, dat trillen opzich. Maaaarrrr……

Als ik muziek zit te luisteren met bijvoorbeeld EarPods (en ook gewoon andere merken), komt er door dat trillen een gezoem door de oortjes. Als ik mn macbook uit de oplader haal, verdwijnt dit geluid weer. Dit irriteert me de laatste tijd mateloos.

Mijn vragen zijn nu:
    – Heeft elke macbook (air) last van dit probleem?
    – Zo nee, zal het nut hebben om een nieuwe aan te vragen via de garantie?
    en;
    – Is dit misschien op een andere manier op te lossen door via een ijzeren draadje of dergelijke de stroom af te leiden?

Alvast heel erg bedankt!

Gr.
    MBFAN123

Bijdrager
    MBFAN123

Als ik mn hand op mn macbook leg, gaat het gezoem overigens ook weg. Ik denk dat dit komt doordat de stroom dan afgeleid wordt, of misschien doordat er dan ‘gewicht’ op ligt.

Bijdrager
    Floris

Ik heb ook een MBA, medio 2013. Ik heb weinig problemen, het enige waar ik me mateloos aan erger is dat mijn laptop kraakt (bijv. bij oppakken etc.).

Bijdrager
    Niels

@mbfan123:
    – Ja, elke MacBook Air heeft hier ‘last’ van. Het ‘trillen’ wat je beschrijft is statische elektriciteit die via de aluminium unibody weglekt. Zoals je zelf al omschrijft kun je de lader het beste in een geaard stopcontact gebruiken, dan heb je hier geen last meer van.
    – Zin in een nieuwe MacBook zeker? Nee,  gaat echt niet je MacBook vervangen, ook niet als je een Apple care hebt. Dit is geen probleem maar een feit van het gebruik van aluminium en de Magsafe indien je een niet geaard stopcontact gebruikt.
    – Ja, je kunt een geleidende draad naar bijvoorbeeld een verwarmingsplaat leggen. Niet echt praktisch en bovendien is het makkelijker om je stopcontact thuis te vervangen voor een geaard stopcontact (de aarde draad ligt er als goed is al).

@floriskuijpers:
    Kraken is inderdaad een van de grote ergernissen van MacBook Pro en Air eigenaren. Het kraken komt van de schroeven die de bodemplaat van je MacBook op zijn plaats houden. Het beste kun je de schroeven even losmaken, de bodemplaat even openen en sluiten (als je stof ziet kun je dit gelijk even verwijderen met een kwastje of een spuitbusje lucht). Vervolgens de bodemplaat weer goed in het midden terugplaatsen en de schroeven kruislings inschroeven met redelijke kracht (zodat er geen speling meer zit maar ook niet zo strak dat je de koppen van de schroeven kapot draait). Als laatste kun je nog heel voorzichtig een beetje kruipolie op de schroefjes druppelen en de restanten met een doekje wegvegen. Mocht je twijfels hebben over hoe je dit moet doen, kijk dan even op ifixit.com of op youtube (bijvoorbeeld https://www.youtube.com/watch?v=NMoIYYTZtZk).

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.