4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Josh

Trillende CD’s in optische drive

Enkele CD’s trillen tijdens het afspelen zo hevig dat ik maar stop om ongelukken te vermijden. Op die manier heb ik de linuxversie Ubuntu niet kunnen draaien. En andere CD’s evenmin.

[size=9:0314b8be46]Ik heb geen eerder artikel hieromtrent gevonden in MacOSX forum.[/size:0314b8be46]

Bijdrager
    Esquare
    ”Josh”

[size=9:ef0e029dfa]Ik heb geen eerder artikel hieromtrent gevonden in MacOSX forum.[/size:ef0e029dfa]

Maar wat is de vraag? Als alle cd’s dat doen, zou het een probleem met de drive kunnen zijn. Doen alleen sommige het, dan ligt het vrijwel zeker aan de cd’s.

Bijdrager
    Josh

Alle CD’s van Ubuntu (Zuid-Afrika) trillen en brommen, een enkele van de serie muziek-CD’s van Bach en Wagner.
    Maakt het wat uit of het gaatje concentrisch is, nee, het is geen grammofoonplaat.
    Zouden deze CD’s een ietsje te klein zijn vervaardigd?
    Niet te zien is dat ze gekromd zijn.

Bijdrager
    Esquare
    ”Josh”

Maakt het wat uit of het gaatje concentrisch is, nee, het is geen grammofoonplaat.

Wel degelijk! Nog veel meer dan bij een grammofoonplaat zelfs, omdat een cd een veel hoger toerental heeft. Het gebeurt vaak met de wat goedkopere exemplaren. Kopietje maken op een cd-rom van goede kwaliteit is doorgaans de beste oplossing.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.