5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    nbohemen

Trillen harddisk MacBook

Zijn er mensen die ook last hebben van een kleine trilling in de MacBook onder de handsteunen, dus waar de harddisk zit?
    Een vriend van mij had dit ook. Toen heeft hij de harddisk vervangen en toen was het weg.

Bijdrager
    iJoost

Dat is hier wel eens vaker aan de orde geweest. Het is een wisselspanning van circa 60 volt. Heeft te maken met het niet aarden van (een netfilter in) de voeding. Ik vind het slordig maar het schijnt normaal te zijn.

Bijdrager
    nbohemen

Het gaat niet over de spanning, maar echt om de harddisk.

Bijdrager
    nbohemen

Heb het even uitgezocht, maar blijkbaar heeft het niets met de MacBook zelf te maken.
    Toen ik er een ander exemplaar van hetzelfde model hard disk in had gestopt, was het getril weg.

Bijdrager
    kleini

ik weet niet of dit hetzelfde probleem is, maar op het moment is mijn MBP niet aangesloten op het elektriciteitsnet en als ik met 1 vinger over de plaats waar mijn polsen liggen als ik typ wrijf, krijg ik heel lichte trillingen, precies of hij aan’t vibreren is doordat ik er met mijn vinger over ga.

Dit zou opgelost zijn als ik hem wel aansluit? (i.v.m. aarding?)

edit: ik merk juist dat het is opgehouden sinds ik mijn externe harddisk uitgeworpen heb.

Maar ik had dit probleem ook al voordat ik een externe HD had.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.